Cíle předmětu
Cílem předmětu je
vzdělání studentů v oblasti požadavků a zásad závěrečných prací dle
obecně platné normy i norem požadovaných MVŠO. Obsah diplomového
semináře je zaměřen jednak na rešeršní strategie se zaměřením na vědecké
databáze a cizojazyčnou literaturu, jednak na metodologickou
problematiku, a to s přihlédnutím na odlišnosti marketingového výzkumu.
Absolvování předmětu je nezbytným předpokladem pro úspěšné vypracování a
dokončení diplomové práce, jejíž obhajoba je součástí státní závěrečné
zkoušky.
Obsah předmětu
-
Harmonogram prací. Etické a právní aspekty kvalifikačních prací.
Volba tématu, smysl, cíl práce. Návaznost tématu diplomové práce na
bakalářskou práci. Práce s literaturou a zdroji (Google Scholar, vědecké
databáze EBSCO, Web of Science, Web of Knowledge, ProQuest, E-Journals,
WorldCat).
- Metody vědeckého výzkumu (metody přístupu – kvalitativní/ kvantitativní výzkum, smíšený design).
- Metody sběru dat (dotazníkové šetření, strukturovaný rozhovor,
analýza obsahu). Pilotní šetření a předvýzkum. Definice základního a
výběrového souboru, výběr vzorku do výzkumu.
- Metody marketingového výzkumu (techniky marketingového výzkumu,
analýza marketingového prostředí, oblast aplikace marketingového
výzkumu).
- Metody analýzy a zpracování dat (statistické metody používané při analýzách dat).
- Metody interpretace a prezentace dat.
Požadavky na ukončení předmětu XSDIP
Zápočet
- Seminární práce: „Prezentace teoretických východisek diplomové práce a použité metodologie"
- Struktura seminární práce:
- název práce,
- vymezení řešené problematiky,
- cíl práce,
- shrnutí dosavadního stavu řešení či poznání: výzkumný problém, hypotézy,
- pracovní postup, plánované metody,
- předpokládané využití výsledků,
- minimálně 5 plánovaných zdrojů dle citační normy.
- Rozsah práce: 3-5 stran A4 (včetně titulní stránky).
- Odevzdání ve Wordu, vložit do IS MVŠO/XSDIP/Odevzdávárna.
- Termín: 3. 4. 2022 (23:59 hod.).