Cílem předmětu je seznámit studenty s etickými kořeny a současnými etickými principy v Evropě a v ČR. V návaznosti na etický rozměr společnosti vysvětlit vznik fenoménu společenská odpovědnost (dále jen CSR) a dobrovolnou podstatu CSR. Názorně ukázat rozdíly mezi CSR malých a středních podniků a velkých podniků či nadnárodních korporací. Ukázat význam CSR malých a středních podniků a možnost jejich edukace v této oblasti.
Požadavky k zápočtu:
Zápočtový test (minimálně 70 %)
- Obsah předmětu:
1. Etické kořeny evropské kultury - antika
2. Etické kořeny evropské kultury - judaismus
3. Etické kořeny evropské kultury - křesťanství
4. Současné etické principy
5. Kulturní vzorce současné společnosti
6. Etický výchozí rozměr CSR
7. Etický přístup v CSR - Evropa ve srovnání s USA
8. Dobrovolnost v CSR jako etický ukazatel
9. Rozdílnost velkých a malých podniků při zavádění a realizaci CSR
10. Evropské normy CSR ve vztahu k malým a středním podnikům
11. Možnosti edukace malých a středních podniků v oblasti CSR
12. Sebevzdělávání a sebeprezentace malých a středních podniků v oblasti CSR
Ve výuce jsou využity zejména dialogické slovní metody, reproduktivní metoda, metoda problémového výkladu a heuristická metoda.