YMAR - Marketing
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
YMAR - Marketing
Info
Term
winter 2023

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1.  Úvod do marketingu (význam a vývoj)
  2.  Globální marketing 21. století (aktuální trendy)
  3.  Online marketing
  4.  Trh a marketingové prostředí
  5.  Marketingový informační systém a CRM
  6.  Marketingový výzkum
  7.  Marketingový mix + řízení produktu
  8.  Řízení ceny
  9.  Řízení distribuce
  10.  Řízení integrované marketingové komunikace
  11.  Marketing služeb
  12.  Etické aspekty marketingu


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YMAR)

Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 5 kreditů.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

1. Zápočet
  • Aktivní účast na přednáškách: doporučená docházka na přednášky min. 50 % (studijní předmět je součástí okruhů SZZ).
  • Seminární práce: "Výrobce produktů z oblasti oděvního průmyslu".
2. Zkouška
  • Písemný zkouškový test: úspěšné splnění testu min. 70 %. Termín: dle dohody s vyučující.


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

  • Téma: "Výrobce produktů z oblasti oděvního průmyslu".
  • Zadání: Vyberte si jakoukoliv firmu, která je výrobcem (nikoliv pouze distributorem) produktů z oblasti oděvního průmyslu. Popište jednotlivé politiky firmy v rámci marketingového mixu (jako návod Vám poslouží powerpointové prezentace z výuky). Deskripci (popis) doplňte vlastními návrhy pro zlepšení marketingových aktivit výrobce (s využitím různých nástrojů marketingového mixu).
  • Obsah: 
    • Úvod
    • 1. Základní charakteristika firmy
    • 2. Produktová politika
    • 3. Cenová politika
    • 4. Distribuční politika
    • 5. Komunikační politika
    • 6. Závěrečná doporučení
    • Závěr
    • Seznam literatury a zdrojů
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 5-6 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/YMAR/Odevzdávárna.
  • Termín: 17. 12. 2023 (23:59 hod.).
Chapter contains:
5
PDF
2
Web
Teacher recommends to study from 29/9/2023 to 23/11/2023.
Chapter contains:
3
PDF
2
Web
Teacher recommends to study from 24/11/2023 to 7/12/2023.
Chapter contains:
2
PDF
Teacher recommends to study from 8/12/2023 to 29/12/2023.
Previous