XMZN - Management značky
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMZN - Management značky
Info
Období
léto 2024

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých marketingových nástrojů.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Značka a management značky
  2. Druhy značek, prvky značky a trademark
  3. Identita a osobnost značky
  4. Vnímání značky a vztah zákazníka ke značce
  5. Zákaznická loajalita ke značce
  6. Koncept hodnoty značky
  7. Hodnota značky z pohledu spotřebitele
  8. Postupné kroky pro budování silné značky
  9. Strategický management značky
  10. Branding v marketingových programech podniku
  11. Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty značky, mínění spotřebitele
  12. Budování a udržení hodnoty značky


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMZN)

2p/1cv; Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 4 kredity.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Aktivní účast ve výuce (přednáškách): docházka min. 50 % (povoleno 6 absencí z 12ti výukových týdnů).
  2. Aktivní účast na cvičeních: docházka min. 75 % (povoleny 3 absence).
  3. Zápočet/seminární práce: „Popis globální značky“. Rozsah práce: titulní strana + 3-4 strany A4. Odevzdání ve Wordu, vložit do IS/MVŠO. Termín: 7. 4. 2024.
  4. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: 17. 4. 2024 (změna termínu možná dle vzájemné dohody).

Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno!


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

Téma seminární práce: „Popis globální značky“

Obsah (postup) - vyberte si jednu z globálních značek a uveďte/popište:

  1. název značky,
  2. historie značky,
  3. základní charakteristika značky,
  4. globální hodnota značky,
  5. příběh značky,
  6. portfolio v rámci značky,
  7. cílový trh,
  8. konkurenční značky,
  9. údaje o registraci značky/ochranné známky (www.upv.cz),
  10. logo značky (vizuální podoba),
  11. symbolika loga (popis),
  12. slogany značky.

Poznámka: nezapomínejte uvádět odkazy na zdroje, závěrečný seznam literatury a elektronických zdrojů.

Kapitola obsahuje:
2
Odevzdávárna
1
PDF
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 14. 2. 2024 do 20. 2. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 21. 2. 2024 do 27. 2. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 28. 2. 2024 do 5. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 6. 3. 2024 do 12. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 6. 3. 2024 do 19. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 13. 3. 2024 do 26. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Web
Učitel doporučuje studovat od 27. 3. 2024 do 2. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 27. 3. 2024 do 9. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 3. 4. 2024 do 16. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 24. 4. 2024 do 30. 4. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 1. 5. 2024 do 7. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 8. 5. 2024 do 14. 5. 2024.
Předchozí