CÍLE PŘEDMĚTU
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
OBSAH PŘEDMĚTU
- Úvod do marketingové komunikace
- Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
- Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
- Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
- Komunikační mix a životní cyklus produktu
- Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
- Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
- Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
- Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
- Mezinárodní marketingová komunikace
- Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
- Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMK)
2p/1cv; Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 4 kredity.
POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU
- Aktivní účast ve výuce (přednáškách): docházka min. 50 % (povoleno 6 absencí z 12ti výukových týdnů).
- Aktivní účast na cvičeních: docházka min. 75 % (povoleny 3 absence).
- Zápočet/seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“. Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO. Termín: 21. 4. 2024.
- Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: 29. 4. 2024 (změna termínu možná dle vzájemné dohody).
Upozornění: Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno!
ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE
Téma seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“
Obsah (postup): zpracujte myšlenkové mapy na 5 základních nástrojů marketingové komunikace, tzv. komunikačního mixu:
- reklama,
- podpora prodeje,
- osobní prodej,
- public relations,
- přímý marketing.
Každá myšlenková mapa bude zakreslena na jednom listu A4. Myšlenkové mapy lze psát ve Wordu či ručně. Nutno použít šablonu pro seminární práce na MVŠO.