XMK - Marketingová komunikace
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMK - Marketingová komunikace
Info
Term
summer 2024

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Úvod do marketingové komunikace
  2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
  3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
  4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
  5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
  6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
  7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
  8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
  9. Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
  10. Mezinárodní marketingová komunikace
  11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
  12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMK)

2p/1cv; Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 4 kredity.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Aktivní účast ve výuce (přednáškách)docházka min. 50 % (povoleno 6 absencí z 12ti výukových týdnů).
  2. Aktivní účast na cvičeních: docházka min. 75 % (povoleny 3 absence).
  3. Zápočet/seminární práce„Komunikační mix – myšlenkové mapy“. Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO. Termín: 21. 4. 2024.
  4. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: 15. 4. 2024 (změna termínu možná dle vzájemné dohody).

Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

Téma seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“ 

Obsah (postup): zpracujte myšlenkové mapy na 5 základních nástrojů marketingové komunikace, tzv. komunikačního mixu:

  1. reklama,
  2. podpora prodeje,
  3. osobní prodej,
  4. public relations,
  5. přímý marketing.

Každá myšlenková mapa bude zakreslena na jednom listu A4. Myšlenkové mapy lze psát ve Wordu či ručně. Nutno použít šablonu pro seminární práce na MVŠO.

Chapter contains:
1
Homework Vault
1
PDF
2
Study Materials
Teacher recommends to study from 12/2/2024 to 18/2/2024.
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Web
Teacher recommends to study from 19/2/2024 to 25/2/2024.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 26/2/2024 to 3/3/2024.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 4/3/2024 to 10/3/2024.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 4/3/2024 to 17/3/2024.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 11/3/2024 to 24/3/2024.
Chapter contains:
1
PDF
2
Study Materials
Teacher recommends to study from 25/3/2024 to 31/3/2024.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 1/4/2024 to 7/4/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 22/4/2024 to 28/4/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 6/5/2024 to 12/5/2024.
Previous