YMPKM - Manažerská psychologie a krizová komunikace
YMPKM - Manažerská psychologie a krizová komunikace

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je studentům představit relevantní poznatky v oblasti psychologie a krizové komunikace nezbytné pro efektivní řízení organizace a zvyšování její výkonnosti. Důraz je kladen na rozvoj sociálně manažerských a podnikatelských dovedností a na praktickou aplikaci znalostí při řízení a vedení lidí, týmů a dalších organizačních jednotek. Studenti budou seznámeni s atributy komunikace a krizové komunikace tak, aby pochopili potřeby a reakce lidí v mimořádných situacích a zdokonalil svoje komunikační dovednosti, a to především v krizové situaci.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1.   Úvod do manažerské psychologie, základní pojmy.
  2.   Osobnost. Self-management.
  3.   Psychologické aspekty podnikání.
  4.   Personální psychologie. Sociální psychologie práce.
  5.   Řízení, rozhodování, organizace a organizování.
  6.   Interpersonální komunikace manažera.
  7.   Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely. 
  8.   Riziko, aspekty jeho vnímání, řízení.
  9.   Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace.
  10.   Praktické postupy v krizové komunikaci.
  11.   Technické prostředky a média v krizové komunikaci. 
  12.   Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci.


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YMPKM)

  • NMgr., 1. ročník
  • typ předmětu: VP (C)
  • hodinová dotace: 8p
  • ukončení: zápočet (z)
  • počet kreditů: 2


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Docházka: aktivní účast na tutoriálech s doporučenou docházkou min. 50 %.
  2. Seminární práce: téma „Krizová komunikace ve firmě/společnosti".  

Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

  • Téma seminární práce: „Krizová komunikace ve firmě/společnosti".
  • Cíl práce: prokázat schopnost aplikovat teoretické poznatky z oblasti manažerské psychologie a krizové komunikace na konkrétní případ, analyzovat komunikaci firmy v krizové situaci a kriticky zhodnotit její efektivitu.
  • Zadání seminární práce: vypracujte seminární práci na téma krizové komunikace ve firmě nebo společnosti. Zaměřte se na analýzu konkrétní situace, kdy došlo ke krizové události, která vyžadovala specifickou komunikaci směrem dovnitř firmy i vůči veřejnosti či médiím. Cílem je pochopit klíčové principy krizové komunikace, identifikovat správné a chybné kroky v dané situaci a navrhnout případná zlepšení či alternativní strategie. Můžete si zvolit skutečný případ z reálné praxe (české i zahraniční firmy) nebo fiktivní scénář na základě vlastního návrhu, podložený teorií a pravděpodobným vývojem.
  • Rozsah práce: 6-8 stran A4 (včetně titulní strany a obsahu). Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO/YMPKM/Odevzdávárna.
  • Termín odevzdání: 15. 11. 2025.
  • Doporučená struktura seminární práce: 
    • Úvod
    • Teoretický rámec
    • Popis vybraného případu (scénáře)
    • Analýza krizové komunikace
    • Hodnocení, návrhy a doporučení
    • Závěr
    • Seznam použité literatury
    • Přílohy (volitelné)
  • Poznámka: seminární práci musí student/ka zpracovat sám/sama (vypracování práce pomocí umělé inteligence není povoleno).
Týden 2: (7) Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely. (8) Riziko, aspekty jeho vnímání, řízení. (9) Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace. (10) Praktické postupy v krizové komunikaci. (11) Technické prostředky a média v krizové komunikaci. (12) Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci. / 10. 10. 2025
Učitel doporučuje studovat od 10. 10. 2025 do 23. 10. 2025.
Předchozí