Úvod do PR Tomáš Jelínek Společenství a komunikace CO JE PR? JE PR VĚDA? Definice PR (www.prsa.org) lPR je strategický komunikační proces, který buduje vzájemně prospěšné vztahy mezi organizacemi a jejich veřejností/cílovou skupinou. Ve své podstatě je PR o ovlivňování, zapojování a budování vztahu s klíčovými zainteresovanými stranami, přičemž přispívají ke způsobu, jak je organizace vnímána. Definice PR (MediaGuru) lJde o techniky a nástroje, pomocí kterých společnosti budují a udržují vztahy se svým okolím a veřejností (tedy se svými zaměstnanci, zákazníky, dodavateli, investory, komunitami, a potažmo s celou společností) nahlíží její postoje a snaží se je ovlivňovat. Jedná se o dlouhodobou cílevědomou činnost, která by měla mimo jiné zajišťovat poskytování informací veřejnosti a zároveň získávat zpětnou vazbu. Důležitým aspektem je obousměrnost komunikace. Ukázky Nástroje PR Tomáš Jelínek Marketing a PR – model A Marketing a PR – model B Ještě jednou model B Vnitřní veřejnost lPravidelné pracovní mítinky lTeambuilding lHodnocení zaměstnanců lTiskové zprávy o firemních úspěších lFiremní časopis, aplikace lEventy pro zaměstnance Vnější veřejnost lMedia Relations lPublic Affairs (Government Relations, Lobbing) lInvestor Relations lCommunity Relations lMinority Relations lVýstavy, konference,… lSponzoring lFiremní kultura + CSR • Seminární projekt l2-3 studenti utvoří virtuální PR agenturu lDají si název a vymyslí si své zaměření lPozději dostanou zadání k přípravě PR strategie a komunikačního plánu lPrezentace strategie a komunikačního plánu/zápočet