XMV/01 - Marketingový výzkum (cvičení)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMV/01 - Marketingový výzkum (cvičení)
Info
Term
winter 2023

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.

OBSAH PŘEDMĚTU
  1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku 
  2. Informační systém a znalostní management 
  3. Proces marketingového výzkumu 
  4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky 
  5. Definování problému a výzkumný proces 
  6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza 
  7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem 
  8. Pozorování a experiment 
  9. Měření a návrh dotazníku 
  10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování 
  11. Editování, kódování, analýza dat 
  12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy

UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMV)

Zkouška (Zk), 4 kredity.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  • Aktivní účast na cvičeních: požadovaná docházka na cvičení min. 75 % (3 povolené absence).
  • Zpracování semestrální týmové práce.
  • Závěrečná prezentace semestrální týmové práce (všichni členové týmu).
  • Písemný zkouškový test: úspěšné splnění testu min. 70 %. Termín: dle dohody s vyučující.


ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ TÝMOVÉ PRÁCE

  • Téma: Projekt marketingového výzkumu".
  • Zadání: zpracujte projekt marketingového výzkumu. Ve své semestrální práci využijte odbornou literaturu, nezapomeňte na řádné uvedení zdrojů. Postup a struktura - viz přiložené studijní materiály. Bližší informace na prvním cvičení.
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 6-8 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/YMV/Odevzdávárna.
  • Termín: 30. 11. 2023 (23:59 hod.). 
Chapter contains:
1
Homework Vault
2
PDF
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 25/9/2023 to 1/10/2023.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 2/10/2023 to 8/10/2023.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 9/10/2023 to 15/10/2023.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 16/10/2023 to 22/10/2023.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 23/10/2023 to 29/10/2023.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 30/10/2023 to 5/11/2023.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 6/11/2023 to 12/11/2023.
Chapter contains:
2
Study Materials
Teacher recommends to study from 13/11/2023 to 19/11/2023.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 20/11/2023 to 26/11/2023.
Chapter contains:
2
PDF
2
Study Materials
Teacher recommends to study from 27/11/2023 to 3/12/2023.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 11/12/2023 to 17/12/2023.

Týden 1: Úvod; Organizace předmětu; Úvod do marketingového výzkumu

Týden 2: Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku

Týden 3: Informační systém a znalostní management

Týden 4: Proces marketingového výzkumu

Týden 5: Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky


Úkol: V rámci samostudia dohledejte a definujte vybraná témata, která by mohla být v rámci marketingového výzkumu považována za etická dilemata.   

Týden 6: Definování problému a výzkumný proces

Týden 7: Explorační výzkum a kvalitativní analýza

Týden 8: Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem

Týden 9: Pozorování a experiment

Týden 10: Měření a návrh dotazníku

Týden 11: Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování; Editování, kódování, analýza dat. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy

Konzultace - semestrální týmové práce.

Týden 12: Prezentace semestrálních týmových prací

Závěrečné prezentace semestrálních týmových prací (účastní se všichni členové týmu).