Úvod do studia Strategický management Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. STRATEGICKÝ MANAGEMENT Akademický rok 2020/21 1. ročník Mgr. – ZS Strategický management KONTAKT Mgr. Daniela NAVRÁTILOVÁ, Ph.D. Ústav managementu a marketingu kancelář č. B2.3NP – na konci chodby vlevo tel.: 587 332 331 e-mail: daniela.navratilova@mvso.cz konzultačníhodiny: ČT 12:30 – 14:00 (na základě předchozí domluvy) Strategický management PODMÍNKY pro udělení zápočtu ➢ docházka: aktivní účast na tutoriálech ➢ průběžné řešení zadaného projektu: zpracování + prezentace ➢ seminární práce Strategický management PODMÍNKY pro udělení zkoušky ➢ udělený zápočet ➢ ústní zkouška (počet termínů vypsaných ve STAGu je definitivní !!!) Strategický management TÉMA SEMINÁRNÍ PRÁCE Strategie organizace Strategický management SEMINÁRNÍ PRÁCE ➢individuálnípráce ➢rozsah: max. 2 strany textu (+ úvodní strana) ➢termín: STAG do 15.11.2020 (max. 1 oprava – do 13.12.2020) ➢nedodržení termínu = pouze 1 pokus (bez možnosti opravy) Strategický management Struktura SP ➢ stručný popis organizace - hlavní oblastčinnosti,historie, počet zaměstnanců,obrat,… - max. ½ str. ➢ strategický management v organizaci - mise - vize - konkurenti,substituty - zákazníci / cílová skupina - specifická přednost - ! SWOT analýza ! - strategickýcíl - strategie - max. 1 str. ➢ návrh dalšího strategického směřování - příležitosti / hrozby - směr dalšího rozvoje - max. ½ str. ➢ JASNĚ, STRUČNĚ, STRUKTUROVANĚ Strategický management TÉMA VÝUKOVÉHO PROJEKTU Strategie vlastního nápadu Strategický management Strategický management VÝUKOVÝ PROJEKT ➢řešení a prezentace výsledků na tutoriálech ➢individuálnípráce ➢důraz na provázanost s teorií a argumentaci ➢úspěšné (akceptované) splnění je podmínkou k udělení zápočtu Struktura semestru 17.10. úvod do předmětu: - organizace - podmínky ukončení - struktura semestru úvod do strategickéhomanagementu: - strategie - proces strategického managementu vlastní předmět podnikání – rozpracování nápadu: - formulace vlastního nápadu → dále bude rozvíjen na tutoriálech - co? (konkrétní popis produktu) - komu? (jasně definovaná cílová skupina) - jak? (cesty prodeje) - čím? (specifická přednost) - forma myšlenkové mapy Strategický management Struktura semestru strategické myšlení prezentace - jednotlivé nápady ve formě myšlenkové mapy Strategický management Struktura semestru 31.10. strategickáanalýza vnějšíhoprostředí strategickáanalýza vnitřníhoprostředí zpracování analýz vnitřníhoa vnějšíhoprostředí prezentace analýz businessmodely - Lean Canvas - Canvas - supertabulka prof. Součka zpracování a prezentace Canvas formulace konkurenční výhody konkurenční strategie formulace konkurenční strategie závěrečnáprezentace svéhoprojektu Strategický management DOPORUČENÁ LITERATURA (2/3) ➢SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku.C.H. Beck, 2015 ➢OSTERWALDER, A., PIGNEUR, Y. Tvorba Business Modelů. Příručkapro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0425-2. ➢MAURYA, A. Lean podnikání:přejděteod plánu A k plánu, kterýfunguje. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0506-8. Strategický management DOPORUČENÁ LITERATURA (2/3) ➢ SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku. C.H. Beck, 2015 ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl I Základní zásady. MVŠO, 2010 ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl II Formulace strategie. MVŠO, 2010 ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl III Implementace strategie. MVŠO, 2010 Strategický management DOPORUČENÁ LITERATURA (3/3) ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podnikuv superturbulentním globálnímsvětě – Díl IV Od snu k realitě.MVŠO, 2011 ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podnikuv superturbulentním globálnímsvětě – Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. MVŠO, 2011 ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podnikuv superturbulentním globálnímsvětě – Díl VI Krok za krokem k vítězství. MVŠO, 2012 Strategický management