Mezinárodní management
Ing. Omar Ameir, Ph.D.
Mezinárodní management
Info
Term
winter 2021

Podmínky absolvování předmětu: úspěšné absolvování ústní zkoušky (alespoň 65 %). 

Chapter contains:
4
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 5/11/2021 to 18/11/2021.
Chapter contains:
2
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 19/11/2021 to 2/12/2021.
Chapter contains:
5
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 3/12/2021 to 16/12/2021.

První blok výuky

1.       Úvod do mezinárodního managementu (podstata a specifika mezinárodního managementu, základní principy, základní orientace).

2.       Mezinárodní strategická analýza (analytické nástroje vhodné pro volbu zahraniční expanze a jejich použití).

3.       Globalizace (vymezení globalizace, historický vývoj globalizace, index globalizace).

4.       Zahraniční expanze produktu (positioning, lokalizace a příklady problémů souvisejících s lokalizací).

Druhý blok výuky


5. Globální produkt (vymezení globálního produktu, efekt země původu, životní cyklus produktu v mezinárodním prostředí).

6. Specifika obchodu v mezinárodním prostředí (základní charakteristika mezinárodního obchodu, teorie absolutní výhody, teorie komparativní výhody, teorie reciproční poptávky, bariéry mezinárodního obchodu). 

7. Volba strategie v mezinárodním prostředí (princip vstupu na zahraniční trh, základní formy zahraniční expanze, modely vstupů na zahraniční trh, strategické typy „centrála – pobočka“, strategické typy mezinárodní expanze).

8. Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí (charakteristika mezinárodního řízení lidských zdrojů, strategie mezinárodního řízení lidských zdrojů z hlediska národnostní preference, zaměstnání v zahraničí).

Třetí blok výuky


9. Přímé zahraniční investice (vymezení přímých zahraničních investic, investiční pobídky, země s výhodnými investičními pobídkami, rozhodování investorů o přímých zahraničních investicích).

10. Základní strategie pro mezinárodní vědeckou spolupráci (význam a důvod invencí, zdroje invencí, inovace v mezinárodním prostředí, inovační strategie mezinárodní konkurenceschopnosti).

11. Kulturní aspekty mezinárodního managementu (vymezení interkulturního managementu, hodnocení kulturních rozdílů, kulturní ukotvení v mezinárodním managementu, příjem cizí kultury).

12. Statistické údaje mezinárodní hospodářské politiky (vymezení a přehled základních ekonomických ukazatelů nejvýznamnějších zemí, srovnání jednotlivých zemí v rámci ekonomických ukazatelů, ekonomické ukazatele České republiky v kontextu zahraniční politiky).