Event marketing

Úvod do EM

Základní pojmy:


Event marketing:  propagační strategie, která zahrnuje (osobní) kontakt mezi značkami a jejich zákazníky na akcích,  mezi které se řadí například konference, veletrhy a semináře. Každá událost je jiná, má jiné publikum, jiný obsah a jinou kulturu, tomu je nezbytné podřídit formální náležitosti eventu.

Event management: označuje produkci události. Do realizace jsou zapojeni lidé s různými dovednostmi a rolemi, kteří spolu musejí intenzivně komunikovat. Efektivní tým je tak základním úspěchem eventu. Například organizace studentského festivalu na vysoké škole bude zahrnovat činnosti jako jako je výběr místa konání a scénografie (ta bud souviset s tématem celé akce), uspořádání infrastruktury zařízení (jako ozvučení, stan, nábytek atd.), styk s umělci / umělci (kulturní program) a vytváření sítí s dalšími aktivitami, jako je reklama (všem pozvaným a sponzorům), Public relations (informování prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků), prodej vstupenek (cílové skupině) atd.  Event manageři musí zajistit, aby se všechny střípky eventu dokonale prolnuly a na návštěvníka čekal nevšední zážitek.

Tvorba konceptu/ konceptualizace: proces, který úzce souvisí s definováním účelu akce. Ve chvíli, kdy máme jasně definovaný účel akce, je nezbytné namodelovat vizuální i obsahové aspekty tak, aby korespondovaly s našimi cíli a naplnily základní účel eventu. Například narozeninová oslava dítěte se může nést v duchu oblíbené pohádky. Zvolené téma může zásadním způsobem zasáhnout do podoby všech procesů, které s tématem souvisejí, typicky pronájem vhodných prostor, doprovodného programu, cateringu, pozvánek, výzdoby až po instrukce týkající se dress codu a dalších náležitostí.

Attrition rate/ Churn rate: míra počtu účastníků, kteří se události skutečně zúčastní. Například pokud se na akci zaregistruje 100 lidí a účastní se jich pouze 70, bude Attrition rate události 30%.

Retence: míra udržení publika. Metrika, která je typicky sledována na webech, typicky u eshopů. Nicméně i v rámci eventů nachází své místo, kdy měříme, kolik účastníků jednoho eventu navštívilo naši další akci. Při využití CRM softwarů lze rovněž definovat, jak moc konkrétní event, který plánujeme jako podpůrný prvek pro naše podnikání, pomohl stabilizovat naši zákaznickou základnu.

CRM

Pod zkratkou se ukrývá anglický pojem Customer Relationship Management. Jedná se tak o software, který nám pomáhá řídit, měřit a optimalizovat vztahy a komunikaci se zákazníkem s cílem dosažení co nejvyšší zákaznické loajality.

Day Delegate Rate (DDR): pojem, který je spjat s celodenními meetingy či konferencemi. Jedná se o fixní cenu (na osobu), která zahrnuje kompletní balíček služeb, které bude účastník pro svou akci potřebovat. Zpravidla zde může být zahrnuto: občerstvení po celou dobu konání akce, přístup na wi-fi, parkování, možnost rezervování meeting roomu, flipchart, projektor atp.

Co podle Vás oproti DDR zahrnuje navíc tzv. 24hodinová Delegate Rate?

Myslíte, že je správnou odpovědí ubytování? Trefa do černého.

Hybridní event: takový typ akce, který kombinuje různé formáty - prezenční účast i online setkání.

Net Promoter Score (NPS)

Net Promoter Score
Kteří lidé skutečně šíří dobré jméno vašeho brandu?

Return on Investment (ROI): návratnost investic. Je vyjádřením poměru mezi investicemi a výnosy. Zpravidla se měří ve vztahu ke konkrétnímu projektu či časovému období. Vyjadřuje se v procentech.

Open Rate: jedná se o základní metriku, kterou využíváme pro evaluaci výkonu e-mail marketingu. Samotná Open Rate však zpravidla není výsledným cílem našich snah. Velký význam má v případě brandingu, nicméně v akvizičních fázích kampaně pro nás bude směrodatnější údaj o počtu zakoupených vstupenek či provedených registrací.

Jak se počítá Open Rate?

Počet otevřených e-mailů/počet odeslaných e-mailů *100

Konferenční uspořádání: Typické pro konference a přednášky, kde je komunikace do značné míry jednostranná (máme však hromadu možností, jak ji udělat oboustrannou - existuje například celá řada aplikací, které nám umožňují udělat z diváků aktivní účastníky.)

Banketní uspořádání: Uspořádání je definováno samostatnými stoly pro "uzavřenou" společnost. Typické řešení u plesů, benefičních akcí apod. Banketní uspořádání má zpravidla nižší kapacitu kvůli nutnosti adekvátně rozmístit stoly.

Prožitkový marketing: Prožitkový marketing má za cíl navodit u účastníků zpravidla pozitivní emocionální reakci, která je spojena přímo s vaší značkou.

Návrh Event marketing 1 uživatele PRM