Event marketing

Typy eventu

Typy eventu

Konference

Základní typ eventu, který je v hojné míře využíván napříč různými odvětvími. Dobře uspořádaná konference zajistí nejenom dobrou informovanost o vaší značce a produktu, ale zajistí vám i hromadu kontaktů, které mohou být pro vaši společnost klíčové. 

Konference již dávno nejsou pouze o předání informací. Nezbytným předpokladem úspěšné konference je i rovina prožitku. Dobře sestavené menu, vhodně zvolené tematické dárky, doprovodný program nebo možnost návazného networkingu mezi účastníky může mít extrémně vysokou přidanou hodnotu pro návštěvníky, kteří se tak budou rádi vracet a šířit dobré jméno akce, pod kterou je podepsaná právě vaše značka.

Networking

Networking má obrovskou přidanou hodnotu v rovině osobních vztahů. Pomůže vám získat nejen důležité kontakty na klíčové hráče na trhu, ale především sdružit lidi se stejným zájmem pod záštitou vaší organizace.

Lunch and Learns

Typický event pro B2B a neziskové organizace, díky kterému můžete svým obchodním partnerům zprostředkovat nevšední kulinářský zážitek a v neformálním prostředí představit lépe vaši společnost. Nedílnou součástí Lunch and Learns je zpravidla hledání společného cíle, na kterém s hosty budete participovat - například akvizice nového sponzora pro neziskový projekt atp.

Řada organizací využívá Lunch and Learns eventy pro informování svých zaměstnanců, kteří mají možnost vystoupit ze stereotypu firemních porad a v neformálním prostředí se seznámit s dalším směřováním společnosti. Právě díky zmíněné neformálnost se vedení společnosti může spoléhat na otevřenou zpětnou vazbu, kterou jsou zaměstnanci ochotni sdílet a podílet se tak na nastavování firemních cílů.

Komunitní akce

Většina zákazníků si předtím, než vyrazí na nákup, hledá obchod na internetu. Někdy tak není potřeba vyrazit do světa, vaši zákazníci čekají za humny a stačí, že budou vědět, že tu jste pro ně. Společenská akce, která přiláká právě lidi z lokálního trhu, vám s tím pomůže. A aby byla skutečně úspěšná, můžete se jich například zeptat, jaký typ akce ocení, zangažovat je na sociálních sítích a vtáhnout přímo do organizace. Odvděčí se vám loajalitou a šířením dobrých referencí.

Sportovní akce

Běhy a jiné typy sportovních eventů jsou skvělou příležitostí, jak oslovit velké množství lidí a zasáhnout nejen samotné závodníky, ale i jejich kamarády či rodiny. Samotné sportovní akce jsou však poměrně složité na plánování. Musejí být avizované s dostatečným předstihem, aby se účastníci měli možnost připravit. S ohledem na poměrně velké množství podobných akcí je důležitá i volba identity samotného sportovního eventu či jeho formy.

Aukce

Aukce jsou skvělou cestou jak zvýšit prodeje a povědomí o nějakém celospolečenském problému, ale mohou fungovat i jako nástroj pro zvýšení loajality vašich zaměstnanců.

Raffle/Tomboly

Poněkud opomíjený typ akce, který má silné kořeny převážně v angloamerickém světe a váže se v hojné míře na oděvní průmysl. I nejobyčejnějším zákazníkům dává možnost si pořídit si produkt z limitované edice. Typickou ukázkou rafflu jsou eventy zaměřené na kultovní tenisky Jordan. Právě tato série má v rámci Nike výsadní postavení a ovlivňuje vnímání celé značky. Raffle tak bývá často obohacován i o dobročinný rozměr a pomáhá tak s šířením povědomí, zvyšováním loajality zákazníků a logicky i zvyšováním prodejů.

Akce se speciálním hostem

Osobní vazby se zákazníkem a vysoká zapamatovatelnost vašeho brandu. To jsou dva důvody, proč vsadit právě na akci, které se bude účastnit známá osobnost. Kdo by nechtěl potkat celebritu nebo osobnost, která je respektovaná jako odborník ve svém oboru? Využití takovéto osobnosti pomůže přilákat na akci větší množství zaintersovaných lidí a zvýšit důvěryhodnost vaší značky, její zapamatovatelnost, ochotu kupovat vaše produkty.

Proč nepodcenit výběr eventu

Výběr eventu a jeho typu může zásadním způsobem ovlivnit vnímání vaší značky i schopnost dosahovat konkrétní cíle.
Řada firem, ve snaze zvýšit svou zákaznickou základnu, často vsází na účast na eventech, které jsou přímo spojeny s jejich zaměřením. Takový krok však ne vždy může vést ke kýženému cíli. Na podobném eventu, který je zaměřený na konkrétní trh, se často budete potkávat s vašimi stávajícími zákazníky, kteří již portfolio vašich produktů či služeb budou znát a předem definovaný cíl tak budete jen obtížně naplňovat.


Účast na tematických veletrzích je však přesto přínosná. Nikoli však ve zmiňovaném smyslu akvizice nových zákazníků, ale upevnění vztahů s těmi stávajícími či vymezení se vůči vaší konkurenci, se kterou budete na eventu (často veletrhu) přímo konfrontováni a v očích návštěvníků akce srovnáváni.


Účast na tematických akcích může mít pro firmu i další přidanou hodnotu. Dávají vám totiž možnost potkat se s významnými hráči na trhu, vašimi partnery nebo se jednoduše zorientovat o novinkách. Takové informace mohou být přínosné při snaze o inovování vaší nabídky nebo ve snaze odlišit se od konkurence.
Nelze jednoznačně říci, jakých akcí by se firma měla účastnit. zda by měla preferovat tematické eventy nebo vsázet na akce s rozmanitým obsahem a nabídkou. To je jednak určováno tržním prostředím, ve kterém naše firma působí i cíli, které si stanovuje. Při určitém zobecnění však lze konstatovat, že by portfolio eventů mělo být vyváženým mixem ve snaze budování loajality a vazeb na stávající zákazníky a oslovování pestré skupiny nových zákazníků prostřednictvím neoborových akci.