Úvod do studia Strategický management Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. STRATEGICKÝ MANAGEMENT Akademický rok 2019/20 1. ročník Mgr. – ZS Strategický management KONTAKT Mgr. Daniela NAVRÁTILOVÁ, Ph.D. Ústav managementu a marketingu kancelář č. B3.443 tel.: 587 332 331 e-mail: daniela.navratilova@mvso.cz konzultační hodiny: ČT 13:30 – 15:00 (na základě předchozí domluvy) Strategický management PODMÍNKY pro udělení zápočtu ➢ docházka: max. 2 povolené absence na cvičeních za semestr ➢ průběžné řešení praktických případů: zpracování + prezentace ➢ seminární práce Strategický management PODMÍNKY pro udělení zkoušky ➢ udělený zápočet ➢ ústní zkouška (počet termínů vypsaných ve STAGu je definitivní !!!) Strategický management TÉMA SEMINÁRNÍ PRÁCE Strategie organizace Strategický management SEMINÁRNÍ PRÁCE ➢individuální práce ➢rozsah: max. 2 strany textu (+ úvodní strana) ➢termín: STAG do 8.12.2019 (max. 1 oprava – do 5.1.2020) ➢nedodržení termínu = pouze 1 pokus (bez možnosti opravy) Strategický management Struktura SP ➢ stručný popis organizace - hlavní oblast činnosti, historie, počet zaměstnanců, obrat, … - max. ½ str. ➢ strategický management v organizaci - mise - vize - konkurenti, substituty - zákazníci / cílová skupina - specifická přednost - ! SWOT analýza ! - strategický cíl - strategie - max. 1 str. ➢ návrh dalšího strategického směřování - příležitosti / hrozby - směr dalšího rozvoje - max. ½ str. ➢ JASNĚ, STRUČNĚ, STRUKTUROVANĚ Strategický management TÉMA PRAKTICKÝCH PŘÍPADŮ Strategie vlastního nápadu Strategický management Strategický management PRAKTICKÉ PŘÍKLADY ➢řešení a prezentace výsledků na cvičeních ➢individuální práce ➢důraz na provázanost s teorií a argumentaci ➢úspěšné (akceptované) splnění je podmínkou k udělení zápočtu Struktura semestru • přednáška • cvičení Strategický management Struktura semestru 19.9. úvod do předmětu: - organizace - podmínky ukončení - struktura semestru vlastní předmět podnikání: - formulace vlastního nápadu → předmět všech dalších praktických příkladů 26.9. úvod do strategického managementu: - strategie - proces strategického managementu rozpracování nápadu: - co? (konkrétní popis produktu) - komu? (jasně definovaná cílová skupina) - jak? (cesty prodeje) - čím? (specifická přednost) - forma myšlenkové mapy Strategický management Struktura semestru 3.10. strategické myšlení prezentace - jednotlivé nápady ve formě myšlenkové mapy 10.10. strategická analýza vnějšího prostředí zpracování analýzy vnějšího prostředí 17.10. strategická analýza vnitřního prostředí zpracování analýzy vnitřního prostředí 24.10. tvorba prezentace ke strategickým analýzám - rozpis prezentací na příští týden 31.10. prezentace analýz Strategický management Struktura semestru 7.11. business modely - Lean Canvas - Canvas zpracování Canvas 14.11. supertabulka dle prof. Součka prezentace Canvas 21.11. formulace konkurenční výhody formulace a rozpracování specifické přednosti 28.11. konkurenční strategie formulace a zpracování konkurenční strategie - rozpis prezentací na příští týden 5.12. závěrečná prezentace Strategický management DOPORUČENÁ LITERATURA (2/3) ➢SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku. C.H. Beck, 2015 ➢OSTERWALDER, A., PIGNEUR, Y. Tvorba Business Modelů. Příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0425-2. ➢MAURYA, A. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0506-8. Strategický management DOPORUČENÁ LITERATURA (2/3) ➢ SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku. C.H. Beck, 2015 ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl I Základní zásady. MVŠO, 2010 ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl II Formulace strategie. MVŠO, 2010 ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl III Implementace strategie. MVŠO, 2010 Strategický management DOPORUČENÁ LITERATURA (3/3) ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl IV Od snu k realitě. MVŠO, 2011 ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. MVŠO, 2011 ➢ SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě – Díl VI Krok za krokem k vítězství. MVŠO, 2012 Strategický management