PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
YMZN - Management značky
Info
Období
léto 2025

CÍL PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých marketingových nástrojů.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Značka a management značky
  2. Druhy značek, prvky značky a trademark
  3. Identita a osobnost značky
  4. Vnímání značky a vztah zákazníka ke značce
  5. Zákaznická loajalita ke značce
  6. Koncept hodnoty značky
  7. Hodnota značky z pohledu spotřebitele
  8. Postupné kroky pro budování silné značky
  9. Strategický management značky
  10. Branding v marketingových programech podniku
  11. Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty značky, mínění spotřebitele
  12. Budování a udržení hodnoty značky


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YMZN)

NMgr., 1.-2. ročník, typ předmětu PV (B), dotace 12p

Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 4 kredity.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Zápočet/seminární práce: „Popis globální značky“. Rozsah práce: titulní strana + 5-6 strany A4. Odevzdání ve Wordu, vložit do IS/MVŠO. Termín: 20. 4. 2025.
  2. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: dle dohody s vyučující.

Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

Téma seminární práce: „Popis globální značky“

Obsah (postup) - vyberte si jednu z globálních značek a uveďte/popište:

  1. název značky
  2. historie značky
  3. základní charakteristika značky
  4. globální hodnota značky
  5. příběh značky
  6. portfolio v rámci značky
  7. cílový trh
  8. konkurenční značky
  9. údaje o registraci značky/ochranné známky (www.upv.cz)
  10. logo značky (vizuální podoba)
  11. symbolika loga (popis)
  12. slogany značky

Poznámka: Nezapomínejte uvádět odkazy na zdroje, seznam literatury a elektronických zdrojů.

Kapitola obsahuje:
2
Odevzdávárna
1
PDF
5
Studijní materiály
1
Web
Učitel doporučuje studovat od 1. 3. 2025 do 14. 3. 2025.
Kapitola obsahuje:
4
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 14. 3. 2025 do 27. 3. 2025.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 15. 3. 2025 do 11. 4. 2025.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
7
Web
Učitel doporučuje studovat od 1. 7. 2025 do 2. 7. 2025.
Předchozí