PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMZM - Mezinárodní marketing
Info
Období
léto 2025

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je získání informací z prostředí mezinárodní marketingu.

OBSAH PŘEDMĚTU

  1.  Úvod do mezinárodního marketingu a základní koncepce a trendy mezinárodního marketingu
  2.  Analýza mezinárodního marketingového prostředí (politické, právní, ekonomické, sociální a kulturní prostředí)
  3.  Mezinárodní marketingový výzkum (kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu, informační zdroje)
  4.  Marketingové strategie v mezinárodním marketingu
  5.  Formy vstupu firem na mezinárodní trhy (vývozní operace, rizika mezinárodního podnikání)
  6.  Segmentace a výběr trhu a výběr trhu
  7.  Mezinárodní značková strategie
  8.  Mezinárodní marketingový mix
  9.  Mezinárodní výrobková politika (adaptace výrobků, členění výrobků)
  10.  Mezinárodní cenová politika (mezinárodní cenová strategie, dodací a platební podmínky v mezinárodním obchodě)
  11.  Mezinárodní distribuce
  12.  Mezinárodní marketingová komunikace (reklama, Public relations)

UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMZM)

NMgr., 1.-2. ročník, typ předmětu VP (C), dotace 2p + 1cv

Zkouška (Zk), 4 kredity.

POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Aktivní účast ve výuce (přednáškách): doporučená docházka min. 50 %.
  2. Aktivní účast na cvičeních: docházka min. 75 % (povoleny 3 absence).
  3. Zápočet/seminární práce„Marketing obchodního řetězce v mezinárodním kontextu“. Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO. Termín: 20. 4. 2025.
  4. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: dle vzájemné dohody.

Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno!

Poznámka: nezapomínejte uvádět odkazy na zdroje, závěrečný seznam literatury a elektronických zdrojů.

ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

Téma seminární práce: „Marketing obchodního řetězce v mezinárodním kontextu“. Postup - vyberte si jeden z globálních obchodních řetězců a uveďte/popište následující témata dle zadání (níže uvedeného obsahu).

OBSAH

Úvod

  1. Název obchodního řetězce
  2. Historie obchodního řetězce
  3. Základní charakteristika řetězce (mateřská firma, filiálky, hypermarket/supermarket - počet)
  4. Působení řetězce (trhy/země, na kterých řetězec operuje)
  5. Cílová skupina
  6. Přímí konkurenti (v mezinárodním prostředí)
  7. Produktová politika (logo, slogan řetězce, značky, privátní značky)
  8. Cenová politika (v návaznosti na cílovou skupinu)
  9. Distribuční politika
  10. Komunikační politika (5 nástrojů komunikačního mixu)

Závěr

Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
3
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 11. 2. 2025 do 24. 2. 2025.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 25. 2. 2025 do 10. 3. 2025.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 11. 3. 2025 do 24. 3. 2025.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 25. 3. 2025 do 7. 4. 2025.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 25. 3. 2025 do 21. 4. 2025.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 25. 3. 2025 do 5. 5. 2025.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 25. 3. 2025 do 19. 5. 2025.
Předchozí