Podmínky úspěšného splnění předmětu
Průběh kurzu
•Liché
týdny přednáška + seminář, sudé týdny samostudium
•Cíl
kurzu: naučit se základy vědecké práce, práce se zdroji informací, sběru dat a
jejich vyhodnocení
•Přednášky:
teoretický výklad
•Semináře:
práce ve skupinách, prezentace průběžných úkolů
Podmínky splnění kurzu
•Maximálně
1 absence na seminářích (liché pondělí 12:45 – 13:30),
•Maximálně
1 pozdní odevzdání úkolu (ve výsledku musí být úkoly odevzdány všechny),
•Průběžná
aktivní účast na seminářích a prezentace úkolů,
•Závěrečná
prezentace,
•Odevzdání
semestrálního úkolu.
•Předmět nebude zakončen
testem/ústní zkouškou.
Semestrální úkol
•Zpracování
odborného textu,
•Budeme
fiktivně psát článek do odborného časopisu MVŠO – EMI Journal,
•Postupně
si vyzkoušíte všechny aktivity, které jsou k napsání odborného textu potřeba,
•Literární
rešerše,
•Formulace
cíle práce a výzkumných otázek,
•Stanovení
výzkumné metody,
•Sběr
dat,
•Vyhodnocení
dat,
•Prezentace
dosaženého poznání,
•Sepsání
odborného textu.
Práce ve skupinách
•Skupiny
po 5 – 6 studentech,
•Menší
počet je možný, ale bude to více práce pro jednotlivce,
•Skupiny
si mezi sebou sepíšou dohodu o spolupráci,
•Určíte,
kdo za co bude odpovědný,
•Pokud
někdo své úkoly nesplní, nebudou za to postiženi ostatní členové skupiny.
EMI Journal
•Odborný
časopis MVŠO,
•Šablona
pro tvorbu textu – postupně ji budeme vyplňovat,
•Lze
v češtině, volitelně v angličtině.
•Nepíšeme
reálné články, ale berte to jako praktický nácvik takové aktivity.
Doplňující informace k zakončení kurzu
Milí studenti,
Jelikož jsme poslední seminář přetáhli, a tudíž jste všichni
neslyšeli závěr, chci Vás touto formou informovat o průběhu příštího semináře a
o podmínkách zakončení předmětu.
V dubnu se na semináři vůbec neuvidíme, jelikož nám
jednou výuka odpadne kvůli International Weeku a jednou kvůli Velikonocům.
Tento čas proto využijte pro sběr dat do svých článků. Pokud potřebujete, neváhejte
se na mě obrátit na konzultaci, abychom individuálně probrali Vaše dotazníky a
připravené rozhovory ještě před tím, než se začnete dotazovat respondentů.
Příští přednášku budu věnovat tématu formální úpravy článku
a tomu, jak napsat diskusi a závěr. Většina času však bude určená Vašim
prezentacím. Mějte připravené prezentace v Powerpointu na úrovni, jako
byste svůj výzkum měli prezentovat na konferenci. Struktura je obdobná jako u
obhajoby závěrečných prací:
1.
Úvod: Cíl práce, proč jste si zvolili toto téma
2.
Teoretická východiska (stačí velmi stručně)
3.
Metody: Jak jste sbírali data, kdo byli Vaši
respondenti, jak jste data vyhodnocovali, proč jste zvolili tento postup
4.
Výsledky: Klíčová zjištění
5.
Přínos a doporučení do praxe
6.
Diskuse
Každá prezentace by měla trvat 10–12 min, ne méně, ne více.
Po prezentaci bude následovat krátká diskuse. Otázky budu mít připravené já,
ale bude prostor diskutovat i s publikem. Prezentovat mohou všichni
členové týmu, ale můžete se mezi sebou dohodnout, že budou prezentovat jen
někteří z Vás. Samozřejmě za předpokladu, že zbytek odvede adekvátní úsilí
na jiných aktivitách.
Podmínky získání zápočtu
1.
Prezentace (viz výše)
2.
Nahrání hotového článku do odevzdávárny
Do šablony EMI zpracujte finální text článku se všemi
náležitostmi vědeckého textu (podrobnosti se dozvíte na přednášce 5.5.). Tzn.
na 5.5. ještě nemusíte mít hotový text, měli byste však mít představu, co jste
ve svém výzkumu zjistili a co z toho plyne, abyste to mohli odprezentovat.
Na vypracování finálního textu budete mít celé zkouškové období (tzn. budete
mít čas až do 30.6.). Nenechejte to však na poslední chvíli pro případ, že bych
Vám text ještě vrátila k úpravám.
V případě dotazů se na mě určitě obraťte.