PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMK - Marketingová komunikace
Info
Term
summer 2025

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Úvod do marketingové komunikace
  2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
  3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
  4. Integrovaná marketingová komunikace a digitální transformace
  5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
  6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
  7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
  8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
  9. Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
  10. Mezinárodní marketingová komunikace
  11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
  12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMK)

NMgr., 1. ročník, typ předmětu PP (A), dotace 2p + 1cv

Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 4 kredity.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Aktivní účast ve výuce (přednáškách): doporučená docházka min. 50 %.
  2. Aktivní účast na cvičeních: povinná docházka min. 75 % (povoleny 3 absence).
  3. Zápočet/seminární práce„Komunikační mix – myšlenkové mapy“. Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO. Termín: 20. 4. 2025.
  4. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: dle dohody s vyučující.

Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

Téma seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“ 

Obsah (postup): zpracujte myšlenkové mapy na 5 základních nástrojů marketingové komunikace, tzv. komunikačního mixu:

Úvod

  1. reklama
  2. podpora prodeje
  3. osobní prodej
  4. public relations
  5. přímý marketing

Závěr

Každá myšlenková mapa bude zakreslena na jednom listu A4. Myšlenkové mapy lze zpracovat ve Wordu, Canvě, ručně. Nutno použít šablonu pro seminární práce na MVŠO.

Poznámka: Seminární práci musí student/ka zpracovat sám/sama (vypracování práce pomocí umělé inteligence není povoleno).

Chapter contains:
1
Homework Vault
1
PDF
2
Study Materials
Teacher recommends to study from 10/2/2025 to 16/2/2025.
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Web
Teacher recommends to study from 17/2/2025 to 23/2/2025.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 3/3/2025 to 9/3/2025.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 10/3/2025 to 16/3/2025.
Chapter contains:
1
PDF
2
Study Materials
Teacher recommends to study from 17/3/2025 to 23/3/2025.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 24/3/2025 to 30/3/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 7/4/2025 to 13/4/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 21/4/2025 to 27/4/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 5/5/2025 to 11/5/2025.
Previous