Odborná praxe 2
Mgr. Martin Poledna
Odborná praxe 2
Info
Období
léto 2024
Cílem předmětu Odborná praxe 2 je studentovi umožnit využít v praxi teoretické poznatky získané v průběhu jeho studia. Zároveň je možností ověření nabytých znalostí a dovedností v praxi.


  • Odborná praxe vede studenta k jeho profesní profilaci, která přispívá k adekvátnímu uplatnění absolventů na trhu práce. Organizaci a časový harmonogram odborné praxe si student volí individuálně (s podporou pracovníků Poradenského a kariérového centra) s přihlédnutím ke studovanému programu, profesnímu zaměření, bydlišti a svým zájmům a možnostem, současně s ohledem na podmínky a požadavky organizace (firmy).
    Odborná praxe propojuje studium teorie s praktickými činnostmi studenta ve firemním prostředí. Po absolvování předmětu studenti budou schopni:
    - lépe se orientovat v reálném prostředí, prezentovat své zkušenosti, dovednosti a poznatky
    - kriticky zhodnotit fungování dané firmy na základě relevantních údajů a získají znalosti o nárocích dané profese
    - na základě seznámení se s praxí identifikovati oblasti pro osobní (profesní) rozvoj
    - formulovat a obhajovat své názory a prezentovat výsledky vlastní práce
    - ukotvit v praxi studiem nabyté vědomosti
    - identifikovat svou roli v týmu
    Výukové metody:
    Souvislá odborná praxe v předepsaném rozsahu vykonávaná u smluvních partnerů a dalších schválených firem a organizací v ČR nebo zahraničí.
    Průběžná odborná praxe v předepsaném rozsahu vykonávaná u smluvních partnerů a dalších schválených firem a organizací v ČR nebo zahraničí.

Důležité - před faktickým plněním praxe si pročtěte dokument (Odborná praxe v rámci Bc. studia), který je v 1. týdnu IO!

Metody hodnocení:

  • Zápočet: absolvování odborné praxe ve vybrané organizaci v rozsahu 3 týdnů.
  • Odevzdání požadovaných dokumentů (pracovní plán odborné praxe, závěrečná zpráva pracoviště včetně hodnocení studenta, závěrečná zpráva studenta).


Dohody k podpisu se odevzdávají do kanceláře Mgr. Martina Poledny č. 435 na Rektorátu (pokud nebudu přítomen, tak můžete využít poštovní schránku před Rektorátem - je tam žlutý lísteček nebo do připraveného boxu na Studijním oddělení).

Informace, které musím znát před nástupem do praxe.

Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 12. 2. 2024 do 31. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
2
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 12. 2. 2024 do 30. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 19. 2. 2024 do 2. 6. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 26. 2. 2024 do 2. 6. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 4. 3. 2024 do 2. 6. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 11. 3. 2024 do 2. 6. 2024.

Odborná praxe v rámci NMgr. studia

Dokumenty k praxi - dohoda, zpráva z OP

Odkaz na web MVŠO:

Zjistíš více o praxi na naší škole.


Nabídka spolupracujících firem.


Kontakt:


Informace pro kombinované studenty od Národního akreditačního úřadu:

- článek 5 =  ,,Studentům lze praxi uznat i činnost v rámci jejich zaměstnání pouze v případě, že obsah praxe a výkon činností v průběhu praxe odpovídá požadavkům a cílům praxe. Není přijatelné, aby byla za odpovídající praxi uznávána běžná činnost studentů v jejich zaměstnání či jejich působení jako OSVČ, protože běžné činnosti, které student doposud vykonával v rámci svého zaměstnání, většinově k naplnění cílů praxe sloužit nemohou."

Studenti mohou vykonávat praxi ve své firmě, ale musí být náplň praxe odlišná nežli je běžná pracovní náplň.

Zásady profesní programy - Národní akreditační úřad
PDF ke stažení

Dohoda k praxi - jak ji vyplnit?

Jak správně vyplnit Dohodu k praxi?

  • Co mám vyplnit?
  • Vyplňte informace o sobě (2. polovina 1. stránky).
  • Doplňte období, kdy budete vykonávat praxi (taktéž).


  • Co má vyplnit firma/společnost/organizace?
  • Údaje o firmě/společnosti (1. polovina 1. stránky)
  • Datum, razítko, místo podepsání (2. polovina 2. stránky)


Jak správně odevzdat Dohodu o praxi?

  • 2 kopie Dohody - vyplněné a podepsané Dohody (zaměstnavatelem),
  • donést 2 Dohody do kanceláře Mgr. Martin Poledny č.435 na Rektorátu,
  • odevzdat do boxu/schránky, který je na Studijním oddělení.


Do kdy odevzdat?

  • vyplněnou Dohodu je potřeba odevzdat (ve 2 vyhotoveních do 15.3.2024),
  • pozdější odevzdávání Dohody pouze po schválení,
  • v případě problémů ihned řešit - konzultace (on-line apod.).


Vyzvednutí podepsané Dohody:

  • Dohoda musí být podepsaná paní dr. I. Wiedermannovou,
  • jedna Dohoda se vrací zpět (pro ,,zaměstnavatele" - musí ji mít u sebe),
  • vyzvednout si podepsanou Dohodu v kanceláři 435 na Rektorátu (doporučuji po předchozí e-mailové domluvě).

Zpráva z Odborné praxe - jak ji vyplnit?


Jak správně vyplnit Zprávu z OP?

  • Co vyplní student:
  • hlavičku formuláře (jméno, termín, název společnosti),
  • výkaz práce (datum, počet odpracovaných hodin, popis aktivit) + součet hodin,
  • konec formuláře (datum, podpis),
  • NEZAPOMENOUT, že výkaz má být vyplněn za každý den zvlášť (ne, po týdnech apod.).

  • Co vyplní organizace/firma apod.:
  • zhodnocení OP studenta (všech 5 kolonek na stránce č. 1),
  • datum, podpis s razítkem.

Jak správně odevzdat Zprávu z OP?

  • On-line prostřednictvím aplikace Odevzdávárna,
  • nahrát PDF soubor do IS MVŠO,
  • pojmenovat ve stylu např.: Poledna_8913_Zprava_z_OP (Jméno_UČO_Název)

Do kdy odevzdat?

  • Odevzdat on-line do aplikace Odevzdávárna, která je v Interaktivní osnově,
  • termín odevzdání je nejpozději do: půlnoci mezi  28.5. a 29.5.2024,
  • můžete odevzdat kdykoliv po skončení praxe (výše je uveden pouze deadline),
  • pokud někdo bude plnit praxi i v červenci, tak po domluvě (on-line apod.).

Odevzdávárna - Zpráva o OP

Odevzdání Zprávy z OP je nejpozději do půlnoci mezi 28.5.2024 a 29.5.2024 (0:00).


Před odevzdáním Zprávy si zkontrolujte, jestli je hodnocení správně vyplněno (všechno kolonky, komentáře a výkaz práce).


POZOR! Výkaz práce musí být vyplněn za každý den - ne za týden (musí zde být počet odpracovaných hodin a krátký popis aktivit).

Termíny konzultací

A. Nepřítomnost na pracovišti:

  • ČT 16.2.2024 - celý den,
  • PÁ 23.2.2024 - celý den,
  • PO 26.2.2024 - celý den,
  • ČT - PÁ 7.3.2024 - 8.3.2024 - celý den,
  • ÚT 19.3.2024 - po 15:00,
  • ST 20.3.2024 - po 15:30,
  • ČT 21.3.2024 - odpoledne,
  • PO 25.3.2024 - celý den,
  • ÚT 2.4.2024 - celý den,
  • ÚT 16.4.2024 - dopoledne,
  • ČT 18.4.2024 - dopoledne,
  • ST 22.5.2024 - odpoledne.
  • PÁ 24.5.2024 - celý den.


B. Pauza na oběd:

  • Každý den - cca od 11:45 do 12:45 (v závislosti na pracovním vytížení).


C. Termíny konzultací:

  • E- mail - každý den (neomezeně),
  • MS - Teams - po e-mailové domluvě,
  • Osobně - po domluvě (e-mailem).