YMZN - Management značky
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
YMZN - Management značky
Info
Období
léto 2024

Cíl předmětu

Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých marketingových nástrojů.


Obsah předmětu

  1. Značka a management značky
  2. Druhy značek, prvky značky a trademark
  3. Identita a osobnost značky
  4. Vnímání značky a vztah zákazníka ke značce
  5. Zákaznická loajalita ke značce
  6. Koncept hodnoty značky
  7. Hodnota značky z pohledu spotřebitele
  8. Postupné kroky pro budování silné značky
  9. Strategický management značky
  10. Branding v marketingových programech podniku
  11. Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty značky, mínění spotřebitele
  12. Budování a udržení hodnoty značky


Požadavky na studenta

  1. Zápočet/seminární práce: „Popis globální značky“. Rozsah práce: titulní strana + 5-6 strany A4. Odevzdání ve Wordu, vložit do IS/MVŠO. Termín: 30. 4. 2024.
  2. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: dle dohody s vyučující.

Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


Zadání seminární práce

Téma seminární práce: „Popis globální značky“

Obsah (postup) - vyberte si jednu z globálních značek a uveďte/popište:

  1. název značky
  2. historie značky
  3. základní charakteristika značky
  4. globální hodnota značky
  5. příběh značky
  6. portfolio v rámci značky
  7. cílový trh
  8. konkurenční značky
  9. údaje o registraci značky/ochranné známky (www.upv.cz)
  10. logo značky (vizuální podoba)
  11. symbolika loga (popis)
  12. slogany značky

Poznámka! Nezapomínejte uvádět odkazy na zdroje, závěrečný seznam literatury a elektronických zdrojů.

Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
1
PDF
5
Studijní materiály
1
Web
Učitel doporučuje studovat od 16. 2. 2024 do 29. 2. 2024.
Kapitola obsahuje:
4
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 1. 3. 2024 do 10. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 1. 3. 2024 do 10. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
7
Web
Učitel doporučuje studovat od 1. 6. 2024 do 30. 6. 2024.
Předchozí