XMV - Marketingový výzkum
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMV - Marketingový výzkum
Info
Období
léto 2024

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.

OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku 
  2. Informační systém a znalostní management 
  3. Proces marketingového výzkumu 
  4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky 
  5. Definování problému a výzkumný proces 
  6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza 
  7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem 
  8. Pozorování a experiment 
  9. Měření a návrh dotazníku 
  10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování 
  11. Editování, kódování, analýza dat 
  12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné proces

UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMV)

Zkouška (Zk), 4 kredity.

POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  • Aktivní účast na cvičeních: požadovaná docházka na cvičení min. 75 % (3 povolené absence).
  • Zpracování semestrální týmové práce.
  • Závěrečná prezentace semestrální týmové práce (všichni členové týmu).
  • Písemný zkouškový test: úspěšné splnění testu min. 70 %. Termín: dle dohody s vyučující.

Upozornění:  Neodevzdání semestrální týmové práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání semestrální práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ TÝMOVÉ PRÁCE

  • Téma: Projekt marketingového výzkumu" (problematika využívání mobilních telefonů mladou generací)
  • Zadání: zpracujte projekt marketingového výzkumu. Ve své semestrální práci využijte odbornou literaturu, nezapomeňte na řádné uvedení zdrojů. Postup a struktura - viz přiložené studijní materiály. Bližší informace na prvním cvičení.
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 8-12 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/XMV/Odevzdávárna.
  • Termín: 15. 4. 2024 (23:59 hod.). 
Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
2
PDF
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 13. 2. 2024 do 19. 2. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 20. 2. 2024 do 26. 2. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 27. 2. 2024 do 4. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 5. 3. 2024 do 11. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 12. 3. 2024 do 18. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 19. 3. 2024 do 25. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 26. 3. 2024 do 1. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 2. 4. 2024 do 8. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 2. 4. 2024 do 15. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 23. 4. 2024 do 29. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 30. 4. 2024 do 6. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 7. 5. 2024 do 13. 5. 2024.

Týden 1: Úvod; Organizace předmětu; Úvod do marketingového výzkumu

Týden 2: Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku

Týden 3: Informační systém a znalostní management

Týden 4: Proces marketingového výzkumu

Týden 5: Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky

Úkol: V rámci samostudia dohledejte a definujte vybraná témata, která by mohla být v rámci marketingového výzkumu považována za etická dilemata.   

Týden 6: Definování problému a výzkumný proces

Týden 7: Explorační výzkum a kvalitativní analýza

Týden 8: Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem

Týden 9: Pozorování a experiment

Týden 10: Měření a návrh dotazníku; + Týden 11: Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování; Editování, kódování, analýza dat. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy (náhrada za 23. 4. 2023)

Týden 11: Výuka zrušena! (International Week)

Výuka zrušena! (International Week)

Týden 12: Prezentace semestrálních týmových prací

Závěrečné prezentace semestrálních týmových prací (účastní se všichni členové týmu).

Týden 13: Závěrečné hodnocení a zpětná vazba (XMV)

Závěrečné hodnocení a zpětná vazba (XMV)