XMK - Marketingová komunikace
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMK - Marketingová komunikace
Info
Období
léto 2022

Cíl předmětu

Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.


Obsah předmětu

  1. Úvod do marketingové komunikace
  2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
  3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
  4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
  5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
  6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
  7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
  8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
  9. Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
  10. Mezinárodní marketingová komunikace
  11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
  12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)


Požadavky na studenta

  1. Aktivní účast ve výuce: docházka min. 75 % (povoleny 3 absence).
  2. Zápočet/seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“. Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO. Termín: 31. 3. 2022.
  3. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: 17. 5. 2022 (změna možná dle aktuálního vývoje situace Covid-19).


Zadání seminární práce

Téma seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“ 

Obsah (postup): zpracujte myšlenkové mapy na 5 základních nástrojů marketingové komunikace, tzv. komunikačního mixu:

  1. reklama,
  2. podpora prodeje,
  3. osobní prodej,
  4. public relations,
  5. přímý marketing.

Každá myšlenková mapa bude zakreslena na jednom listu A4. Myšlenkové mapy lze psát ve Wordu či ručně. Nutno použít šablonu pro seminární práce na MVŠO.

Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
1
PDF
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 15. 2. 2022 do 21. 2. 2022.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Web
Učitel doporučuje studovat od 22. 2. 2022 do 28. 2. 2022.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 1. 3. 2022 do 7. 3. 2022.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 8. 3. 2022 do 14. 3. 2022.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 15. 3. 2022 do 21. 3. 2022.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 22. 3. 2022 do 28. 3. 2022.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 29. 3. 2022 do 4. 4. 2022.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 5. 4. 2022 do 11. 4. 2022.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 19. 4. 2022 do 25. 4. 2022.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 26. 4. 2022 do 2. 5. 2022.
Předchozí