Mikroekonomie 2
Mikroekonomie 2
- Obsah předmětu:
- Předmět zkoumání ekonomie, metody a nástroje ekonomické analýzy
- Chování spotřebitele a formování poptávkyUžitečnost, preference a optimum spotřebitele; formování poptávky a její faktory, poptávka individuální a tržní
- Chování firmy, volba technologie, náklady a příjmy firmy
- Volba výstupu dokonale konkurenční firmou, efektivnost dokonalé konkurence
- Rozhodování firmy v postavení monopolu a v podmínkách monopolistické konkurence o výstupu a ceně
- Rovnováha firmy v podmínkách oligopolu; alternativní cíle firmy
- Formování cen na trzích výrobních faktorů a trh práce
- Trh kapitálu a rovnováha na trhu kapitálu
-
Rozhodování spotřebitele v podmínkách rizika
- Investiční rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty
- Všeobecná rovnováha a ekonomická efektivnost
- Tržní selhání, jeho příčiny a mikroekonomická politika státu
- Civčení: příklady, rozšíření probrané látky s aktivní účasti studentů.
- Zápočet: 2 testy po 20 bodov, minimum: 6 bodů z každého testu, minimum pro zápočet: 21 bodů. Studenti mají možnost zvýšit bodové hodnocení dobrovolnými domácimi úkoly, aktivní účasti, prezentací.
- ÚSTNÍ ZKOUŠKA - 1 otázka dle osnovy, doplňující otázky.