Dílčí firemní strategie • Corporate strategie -základní podnikatelská rozhodnutí • Business strategie -strategie jednotlivých SBU • Funkční strategie -pro jednotlivé oblasti str.řízení (marketing, VaV, finance, výroba…) • Horizontální strategie -využívá efekty jednotného postupu -potlačuje partikulární zájmy na úkor strategických Strategické řízení firmy 2 Hierarchie dílčích firemních strategií Strategické řízení firmy Corporate strategie: = firemní/podnikatelská strategie • strategický rámec pro business strategie SBU • rozpracovaná mise/vize/poslání • zpracována nejužším vedením firmy • obsahuje: -stanovení SBU → KDO? -strategické cíle SBU → CO? -způsoby dosažení strategických cílů SBU → JAK? (= strategické operace na úrovni corp.str.) Strategické řízení firmy • 1 firma = 1 SBU  • corporate str. = business str. Strategické řízení firmy Business strategie: = obchodní strategie • týká se konkrétní SBU • specifikuje strategické cíle pro 7P (= rozšířený marketingový mix) • obsahuje: -strategické cíle dané SBU → CO? -způsoby dosažení str. cílů dané SBU → JAK? (= strategické operace na úrovni bus.str.) Strategické řízení firmy 6 Business strategie Product (výrobek) Price (cena) People (lidé) Process (procesy) Planning (plánování) Place (trh) Promotion (propagace) Strategické řízení firmy Horizontální strategie: = koordinační strategie • definuje strategické cíle společné více SBU • koordinuje vzájemné vztahy mezi corp. a bus.str. • zabraňují problémům mezi SBU v důsledku rozdílných zájmů • sjednocují cenovou politiku • sjednocují plánované investice • umožňují přenos know-how Strategické řízení firmy 8Strategické řízení firmy Funkční strategie: = strategie řízení jednotlivých oblastí SBU: -marketing -řízení lidských zdrojů -výzkum a vývoj -kvalita -využití IT v řízení • konkretizují business strategie • mohou být definovány i průřezově Strategické řízení firmy 10Strategické řízení firmy 11Strategické řízení firmy 12 13 14 15 16 Více o SBU a o dílčích firemních strategiích v → Strategické řízení firmy