Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti na období 2016 – 2020 Příloha č. 1 – část textová Strategický dokument Moravské vysoké školy Olomouc pro potřeby čerpání finančních prostředků z OP VVV Verze: 4 Platnost: 26. 4.2016, revize a aktualizace 1.4.2019 Zpracovali: Mgr. Vladimíra Sedláčková vedení vysoké školy Schválil: RNDr. Josef Tesařík, ředitel Cílem strategického dokumentu je definovat návaznosti strategických cílů Moravské vysoké školy Olomouc na specifické cíle a aktivity v rámci jednotlivých prioritních os OP VVV a konkretizace plánovaných aktivit v rámci OP VVV. Prioritní cíl 1 – Zajišťování kvality Plánované aktivity v rámci OP VVV 1. Rozvoj digitalizace výukového procesu - modernizace výukového procesu a rozvoj digitalizovaných studijních opor - interaktivní formy výuky, moderní ICT nástroje v přímé i nepřímé výuce: - elektronizace přímé výuky – provázanost se systémem e-learningu - krátká výuková videa ke klíčovým tématům, jednotlivým pojmům – příprava na státnice, „slovník“ jednotlivých odborných termínů a témat - video podoba vyžádaných přednášek odborníků z praxe - elektronické testování studentů – Socrative - modernizace prezentací pro výuku – interaktivní, vazba na e-learning - manažerská hra pro výuku - systém distančního vzdělávání - modernizace softwarového vybavení pro výuku - dovybavení centra informačních služeb ve vazbě na klíčové aktivity (internacionalizace, digitalizace) 2. Zkvalitnění a modernizace výuky, posílení orientace na praktické problémy - modernizace výukových metod - vyžádané přednášky, případové studie, soubory příkladů z reálné praxe, práce v týmech, aktivní participace studentů, interaktivní formy výuky, řešení průřezových problémů napříč předměty - pracoviště pro týmovou výuku (klubovna) - akce pro absolventy – zpětná vazba, propojení s MVŠO - neformální formy výuky/zážitková pedagogika (outdoory) – praktická zkušenost a připravenost na praxi, posílení sociálních a manažerských dovedností studentů, snižování studijní neúspěšnosti 3. Zvýšení kvalifikace a pedagogické kompetence pedagogů ve vazbě na klíčové aktivity - jazykové vzdělávání - intenzivní jazykový kurz, testování znalostí - didaktické vzdělávání (interaktivní formy výuky – práce s digitálními zdroji, využívání simulačních a dalších SW nástrojů ve výuce) - mediální trénink – tvorba audiovizuálních výukových materiálů - školení k systému distančního vzdělávání Prioritní cíl 2 – Diverzita a dostupnost Plánované aktivity v rámci OP VVV 1. Přístup ke vzdělání pro znevýhodněné skupiny - vyrovnávací kurzy a realizace studia pro znevýhodněné studenty – spolupráce s neziskovými organizacemi - vznik a rozvoj poradenského centra pro znevýhodněné skupiny studentů – individuální přístup a poradenství - vytváření vzdělávacích zdrojů dostupných pro znevýhodněné studenty Prioritní cíl 3 – Internacionalizace Plánované aktivity v rámci OP VVV 1. Internacionalizace studijního procesu - realizace studijního programu Ekonomika a management v anglickém jazyce – příprava na akreditaci, zavádění nových předmětů v cizím jazyce do výuky - překlady studijních opor a dalších studijních materiálů do anglického jazyka - překlady vnitřních předpisů pro studium do anglického jazyka - překlady informačních materiálů - předmět cross cultural management – týmy studentů, začlenění mezinárodních studentů - příprava summer school se zahraniční univerzitou – příprava a překlady materiálů - konference/semináře pro zahraniční partnery MVŠO (international week) - zahrnutí zahraničních expertů do výuky - postupná příprava studijních programů v angličtině reflektujících specifika ČR a EU Prioritní cíl 4 – Relevance Plánované aktivity v rámci OP VVV 1. Kariérní plánování studentů Moravské vysoké školy Olomouc - individuální přístup ke studentům - diagnostika kariérového zakotvení studentů – nákup testů a metodiky, asessment centre - vazba na specializaci – diagnostika a následně doporučení 2. Inovace studijního programu dle potřeb trhu práce - vytvoření systému monitorování potřeb trhu práce a firemních partnerů - hospodářský barometr/barometr trhu práce (longitudinální výzkum) - dotazník pro partnerské firmy - promítnutí výsledků do odborného obsahu vybraných předmětů, vytvoření nových povinně volitelných předmětů - motivační exkurze do partnerských firem pro vybrané skupiny studentů - workshop – výsledky klíčové aktivity - vytvoření výukových a studijních materiálů založených na reálné praxi – příklady z praxe, případové studie 3. Podpora podnikavosti studentů - podpora podnikavosti studentů a absolventů s důrazem na potřeby trhu práce: - specializované vzdělávací semináře - odborný individuální koučink - workshopy s kouči a potenciálními investory - podpora podnikavost žáků SŠ - tvorba výukových videí a motivačních videí a prezentací - tvorba dalších výukových materiálů včetně interaktivních nástrojů pro ověření znalostí a dovedností studentů Prioritní cíl 5 – Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace Plánované aktivity v rámci OP VVV 1. Metodická podpora mladých akademiků - mezigenerační spolupráce zkušených a perspektivních akademiků - inovace metodiky hodnocení pracovníků ve vazbě na kvalitní a relevantní výstupy Prioritní cíl 6 – Rozhodování založené na datech Plánované aktivity v rámci OP VVV 1. Systematizace komplexního hodnocení školy, rozvoj systémů vnitřního zajišťování kvality - rozšíření a systematizace metodiky komplexního hodnocení - rozvoj systému hodnocení a odměňování akademických pracovníků - rozšíření a systematizace metodiky vnitřního zajišťování kvality 1. Tabulka č. 1 - přehled plánovaných aktivit v rámci OP VVV a jejich vazeb na prioritní osy a specifické cíle Plánovaná aktivita Prioritní cíl OP VVV Prioritní osa/specifický cíl OP VVV Charakteristika aktivity Předpokládané náklady Předpokládané výstupy Kariérní plánování studentů MVŠO PC 4 - Relevance 2/SC1 - individuální přístup ke studentům - diagnostika kariérového zakotvení studentů – nákup testů a metodiky, asessment centre - vazba na specializaci – diagnostika a následně doporučení - osobní náklady – odborný garant, odborný pracovník, extrerní konzultanti, autoři testů - cestovní náklady odborného týmu - nákup služeb - expertní konzultace, poradenské služby, testy - nákup drobného hmotného majetku – literatura - nákup SW – testy, diagnostika - metodika/diagnostika kariérového zakotvení studentů (interní dokument MVŠO) - testy pro kariérové poradenství a plánování Rozvoj digitalizace výukového procesu PC 1 – Zajišťování kvality 2/SC1 - modernizace výukového procesu a rozvoj digitalizovaných studijních opor - interaktivní formy výuky, moderní ICT nástroje v přímé i nepřímé výuce: · elektronizace přímé výuky · krátká výuková videa ke klíčovým tématům, jednotlivým pojmům – příprava na státnice, „slovník“ jednotlivých odborných termínů a témat · video podoba vyžádaných přednášek odborníků z praxe · elektronické testování studentů – Socrative · modernizace prezentací pro výuku – interaktivní, vazba na e-learning · manažerská hra pro výuku - systém distančního vzdělávání - modernizace softwarového vybavení pro výuku - dovybavení centra informačních služeb ve vazbě na klíčové aktivity (internacionalizace, digitalizace) - osobní náklady – odborný garant, odborný pracovník, technici - hardware a osobní vybavení - kamera, mikrofon, interaktivní pera, čtečky, vybavení pro e-learning, mobilní dotykové obrazovky, mobilní zařízení natáčení outdoorů - dlouhodobý nehmotný majetek/drobný nehmotný majetek - nákup SW, licencí pro e-learning, doplnění licencí, CIS – přístupy do databází, elektr. publikace - drobný hmotný majetek – publikace CIS - spotřeba materiálu - uživatelská školení – digitalizované studijní opory - nákup služeb – úprava webu - rozšíření datových úložišť - digitalizovaný výukový proces (150 krátkých výukových videí, 20 videí vyžádaných přednášek, zavedený systém elektronického testování, - Zkvalitnění a modernizace výuky, posílení orientace na praktické problémy PC 1 – Zajišťování kvality 2/SC 1 - modernizace výukových metod - vyžádané přednášky, případové studie, soubory příkladů z reálné praxe, práce v týmech, aktivní participace studentů, interaktivní formy výuky, řešení průřezových problémů napříč předměty - pracoviště pro týmovou výuku (klubovna) - akce pro absolventy – zpětná vazba, propojení s MVŠO - neformální formy výuky/zážitková pedagogika (outdoory) – praktická zkušenost a připravenost na praxi, posílení sociálních a manažerských dovedností studentů, snižování studijní neúspěšnosti - osobní náklady – odborný garant, odborný pracovník, technik, autoři studijních opor, výukových videí a dalších výukových a studijních materiálů, metodik pro zaváděních nových metod výuky, překladatelé - hardware a osobní vybavení - mikrofon, interaktivní pera, čtečky, vybavení pro - e-learning, tablety pro výuku - drobný nehmotný majetek – manažerská hra - spotřeba materiálu - nákup služeb – multimediální studio – digitalizované studijní opory - zavedení manažerské hry do výuky - realizované akce zážitková pedagogika (1 akce/AR,) - realizované akce pro absolventy - nové pracoviště pro týmovou výuku Zvýšení kvalifikace a pedagogické kompetence pedagogů ve vazbě na klíčové aktivity PC 1 – Zajišťování kvality 2/SC1 - jazykové vzdělávání - intenzivní jazykový kurz, testování znalostí - didaktické vzdělávání (interaktivní formy výuky – práce s digitálními zdroji, využívání simulačních a dalších SW nástrojů ve výuce) - mediální trénink – tvorba audiovizuálních výukových materiálů - školení k systému distančního vzdělávání - osobní náklady - odborný garant, odborný pracovník, lektoři, specialista na vytváření digitálních vzdělávacích materiálů, metodik - nákup služeb - vzdělávací kurzy, školení - přímá podpora – cestovné, ubytování, stravné - nákup SW - dotazníky - podpořené osoby – pracovníci MVŠO úspěšně absolvující školení Podpora podnikavosti studentů PC 4 - Relevance 2/SC1 - podpora podnikavosti studentů a absolventů s důrazem na potřeby trhu práce: · specializované vzdělávací semináře · odborný individuální koučink · workshopy s kouči a potenciálními investory - podpora podnikavosti žáků SŠ · tvorba výukových videí, motivačních videí a prezentací · tvorba dalších výukových materiálů včetně interaktivních nástrojů pro ověření znalostí a dovedností studentů - osobní náklady – odborný garant, koordinátor klíčové aktivity, experti a konzultanti z firem – koučové, lektoři MVŠO, autoři výukových opor, metodik - nákup služeb – vzdělávací kurzy, semináře, organizace workshopu - spotřeba materiálu – workshopy - přímá podpora – cestovní náklady účastníci - podpořené osoby – studenti/absolventi úspěšně absolvující individuální koučing (výstup zpracovaný podnikatelský záměr a jeho prezentace na workshopu) - interaktivní výukové materiály pro podporu podnikavosti žáků SŠ (videa, prezentace, testy) Internacionalizace studijního procesu PC 3 – Internacionalizace 2/SC1 - realizace studijního programu Ekonomika a management v anglickém jazyce – příprava na akreditaci, zavádění nových předmětů v cizím jazyce do výuky · překlady studijních opor a dalších studijních materiálů do anglického jazyka · překlady vnitřních předpisů pro studium do anglického jazyka · překlady informačních materiálů - předmět cross cultural management – týmy studentů, začlenění mezinárodních studentů - příprava summer school se zahraniční univerzitou – příprava a překlady materiálů - konference/semináře pro zahraniční partnery MVŠO (international week) - zahrnutí zahraničních expertů do výuky - postupná příprava studijních programů v angličtině reflektujících specifika ČR a EU - osobní náklady – odborný garant, odborný pracovník, překlad studijních opor, zahraniční experti, překlad informačních materiálů, překlad vnitřních předpisů pro studium - nákup drobného hmotného majetku - cizojazyčné literatury - spotřeba materiálu – tisk studijních opor, informačních materiálů - spotřeba materiálu/nákup služeb - aktivity pro zahraniční studenty, summer school - spotřeba materiálu/nákup služeb - konference/semináře pro zahraniční partnery MVŠO - nově vytvořený produkt – studijní program Ekonomika a management v AJ - nově vytvořený předmět v AJ - přeložené vnitřní předpisy pro studium a informační materiály pro studenty - podpořené osoby – studenti MVŠO pilotní ověření - podpořené osoby - studenti a pedagogové MVŠO cestující do zahraničí - podpořené osoby – zahraniční studenti a pedagogové u nás - realizované konference/semináře Inovace studijního programu dle potřeb trhu práce PC 4 - Relevance 2/SC1 - vytvoření systému monitorování potřeb trhu práce a firemních partnerů - hospodářský barometr/barometr trhu práce (longitudinální výzkum) · dotazník pro partnerské firmy · promítnutí výsledků do odborného obsahu vybraných předmětů, vytvoření nových povinně volitelných předmětů - motivační exkurze do partnerských firem pro vybrané skupiny studentů - workshop – výsledky klíčové aktivity - vytvoření výukových a studijních materiálů založených na reálné praxi – příklady z praxe, případové studie - osobní náklady – odborný garant, odborný pracovník, konzultanti z praxe, metodik spolupráce s firmami - nákup služeb – konzultanti a poradci z partnerských firem - nákup služeb a spotřeba materiálu – workshop pro firemní partnery - analýza trhu práce v Olomouckém kraji a jeho potřeb, analýza požadavků firemních partnerů - aktualizovaný studijní program Ekonomika a management - podpořené osoby – studenti MVŠO - realizovaný workshop pro firemní partnery Přístup ke vzdělání pro znevýhodněné skupiny PC 2 – Diverzita a dostupnost 2/SC 2 - vyrovnávací kurzy a realizace studia pro znevýhodněné děti – spolupráce s neziskovými organizacemi - vznik a rozvoj poradenského centra pro znevýhodněné skupiny studentů – individuální přístup a poradenství - vytváření vzdělávacích zdrojů dostupných pro znevýhodněné studenty - osobní náklady – garant, koordinátor klíčových aktivit, konzultanti z neziskových organizací, konzultant poradenské centrum, lektoři zajišťující vyrovnávací kurzy - přímá podpora: ubytování, stravné, školné - hardware a osobní vybavení pro studenty (tablet,…) - podpořené osoby – studenti ze znevýhodněných skupin absolvující/úspěšně absolvující studium na MVŠO Systematizace komplexního hodnocení školy, rozvoj systémů vnitřního zajišťování kvality PC 6 – Rozhodování založené na datech 2/SC4 - rozšíření a systematizace metodiky komplexního hodnocení - rozvoj systému hodnocení a odměňování akademických pracovníků - rozšíření a systematizace metodiky vnitřního zajišťování kvality - osobní náklady – garant, koordinátor klíčové aktivity, autor metodiky, odborní konzultanti - nákup služeb – odborné poradenství a konzultace metodiky, auditorské služby - drobný nehmotný majetek - SW licence - drobný hmotný majetek – odborná literatura Metodická podpora mladých akademiků PC 5 – Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace 1/SC 1 - mezigenerační spolupráce zkušených a perspektivních akademiků - inovace metodiky hodnocení pracovníků ve vazbě na kvalitní a relevantní výstupy - Osobní náklady – odborní garanti, zahraniční experti, - Nákup služeb – cestovní náklady, vzdělávací aktivity, náklady na publikační a konferenční aktivity - Drobný nehmotný majetek – odborná literatura, digitální informační zdroje Výstupy publikační a další tvůrčí činnosti Záznam o provedené aktualizaci Strana (Příloha) Předmět změny Zpracoval Datum