P2PMI Advanced Microeconomics

Moravian Business College Olomouc
winter 2025
Extent and Intensity
2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Taught in person.
Teacher(s)
doc. Ing. Magdaléna Drastichová, Ph.D. (lecturer)
Ing. Michaela Perunová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Roman Dvořák, Ph.D. (assistant)
Guaranteed by
doc. Ing. Magdaléna Drastichová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu Pokročilá mikroekonomie je poskytnout studentům analyticky zdůvodněné nové poznatky, prohlubující a rozšiřující jejich znalosti získané v rámci studia základního kursu mikroekonomie. Tím dosáhnout přesnější orientace v teoretických základech předmětu a vyšší úrovně pochopení a jeho významu jako všeobecného základu i východiska studia ostatních ekonomických i neekonomických předmětů jednotlivých specializací. Zahrnutím do obsahu předmětu témat věnujících se analýze rozhodování spotřebitele či investora v podmínkách rizika a nejistoty, je dále přiblížit teoretický výklad analýze reálných problémů ekonomické praxe. Hlubším rozborem jednotlivých teoretických problémů předmětu, analyzováním jejich podstatných stránek a souvislostí je rozvíjet u studentů dovednosti mikroekonomické analýzy a její využití při řešení praktických problémů na podnikové a regionální úrovni. Napomáhat utváření schopností a dovedností efektivního ekonomického myšlení, rozhodování a chování.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Předmět zkoumání ekonomie, metody a nástroje ekonomické analýzy, analýza poptávky.
  • 2. Analýza spotřebitelského chování.
  • 3. Teorie firmy - produkční funkce a volba technologie.
  • 4. Náklady, příjmy, zisk firmy.
  • 5. Rozhodování spotřebitele za podmínek nejistoty a rizika.
  • 6. Rozhodování firmy v dokonalé konkurenci.
  • 7. Rozhodování firmy v monopolu.
  • 8. Rozhodování firmy v oligopolu.
  • 9. Rozhodování firmy v monopolistické konkurenci.
  • 10.Trhy výrobních faktorů.
  • 11.Všeobecná rovnováha a ekonomická efektivnost.
  • 12.Tržní selhání a mikroekonomická politika státu.
Literature
    required literature
  • JUREČKA, Václav a kol. Mikroekonomie. 3. akt. vyd. Praha: Grada, 2018, 360 s. ISBN 978-80-271-0146-7.
  • SOUKUPOVÁ, Jana. Mikroekonomie. 6. akt. vyd. Praha: Management Press, 2018, 576 s. ISBN 978-80-7261-538-4.
  • ŠKRABAL, J. a E. JÍLKOVÁ, 2018, 2024. Pokročilá mikroekonomie. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
    recommended literature
  • MANKIW, N. Gregory. Principles of Microeconomics. 7th ed. Stamford, CT: Cengage Learning. 2015. ISBN 978-1285165905.
Teaching methods (in Czech)
Na přednáškách a cvičeních se využívá informačně – receptivní metoda, slovní metody (popis, vysvětlování), výklad pomocí powerpointových prezentací, metody názorně demonstrační (znázornění grafické a schematické, dynamická projekce), dále pak metody participativní dialogické a praktické (výpočty, modelování).
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: aktivní účasti na cvičeních, průběžné testy, zápočtový test.
Zkouška: ústní.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on completion of the course: Zápočet, zkouška
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught every week.

  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/P2PMI