MVŠO:XMZM International Marketing - Course Information
XMZM International Marketing
Moravian Business College OlomoucWinter 2022
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Lenka Prachařová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Lenka Prachařová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 2 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/2, only registered: 0/2 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1112)
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1114)
- Business Economics and Management (programme MVŠO, 1120) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získání informací z prostředí mezinárodní marketingu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do mezinárodního marketingu a základní koncepce a trendy mezinárodního marketingu
- 2. Analýza mezinárodního marketingového prostředí (politické, právní, ekonomické, sociální a kulturní prostředí)
- 3. Mezinárodní marketingový výzkum (kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu, informační zdroje)
- 4. Marketingové strategie v mezinárodním marketing
- 5. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy (vývozní operace, rizika mezinárodního podnikání)
- 6. Segmentace a výběr trhu a výběr trhu
- 7. Mezinárodní značková strategie
- 8. Mezinárodní marketingový mix
- 9. Mezinárodní výrobková politika (adaptace výrobků, členění výrobků)
- 10. Mezinárodní cenová politika (mezinárodní cenová strategie, dodací a platební podmínky v mezinárodním obchodě)
- 11. Mezinárodní distribuce
- 12. Mezinárodní marketingová komunikace (reklama, public relations)
- Literature
- recommended literature
- Štědroň Bohumír, Čáslavová Eva,Miroslav Foret, Václav Stříteský. Mezinárodní marketing. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-441-4. info
- Tahal Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9. info
- Machková Hana. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe, 4., aktualiz. a přeprac. vydání. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9. info
- Machková Hana. Mezinárodní marketing 2, rozšířené, přepracované vydání. Praha, 2006. ISBN 80-247-1678-X. info
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočtový test, ústní zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2022/XMZM