MVŠO:YMM Mezinárodní management - Informace o předmětu
YMM Mezinárodní management
Moravská vysoká škola Olomouczima 2020
- Rozsah
- 8/0/0. Přednáška 8 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Omar Ameir, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Irena Kovačičinová (přednášející)
Bc. Lucie Němečková (přednášející)
doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D. (přednášející)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními charakteristikami a specifiky mezinárodního managementu. Hlavní důraz je kladen na principy managementu mezinárodně působících podnikatelských subjektů v současném měnícím se globálním podnikatelském prostředí. Studenti budou dále seznámeni se základními možnostmi působení podnikatelských subjektů na mezinárodních trzích.
- Osnova
- Osnova přednášek:
1. Mezinárodní management (podstata a specifika, základní principy, základní orientace).
2. Mezinárodní podnikatelské prostředí (prostředí světové ekonomiky, prostředí národních států, prostředí trhu).
3. Hlavní trendy v mezinárodním podnikatelském prostředí ovlivňující mezinárodní management (globalizace, regionalizace, vývoj a proměny světových ekonomických center).
4. Mezinárodní vztahy a jejich vliv na mezinárodní management podniku (subjekty mezinárodních vztahů, mezinárodní pohyb zboží a služeb, kapitálu, pracovních sil, know-how).
5. Mezinárodní podnikatelské aktivity (exportní metody, smluvní metody, investiční metody).
6. Management procesu internacionalizace podnikatelských aktivit (přístupy k internacionalizaci podnikatelských aktivit, management procesu internacionalizace, faktory ovlivňující realizaci mezinárodních podnikatelských aktivit).
7. Proces mezinárodního řízení (situační analýza, mezinárodní plánování, implementace a kontrola mezinárodních podnikatelských aktivit).
8. Strategické mezinárodní plánování (proces mezinárodního strategického řízení, proces screeningu a výběru zahraničních trhů, volba a formulace mezinárodní strategie).
9. Mezinárodní plánování na takticko-operativní úrovni (převedení strategických plánů na taktickou a operativní úroveň, mezinárodní politika v konkrétních oblastech).
10. Mezinárodní organizace (základní determinanty mezinárodního organizování, organizační formy v mezinárodně činném podniku, přístupy organizačního procesu v mezinárodním podniku).
11. Řízení lidských zdrojů v mezinárodně činném podniku (mezinárodní strategie personálního managementu, plánování personálních potřeb v mezinárodně činném podniku, personální vedení a rozvoj v mezinárodně činném podniku).
12. Kontrola v rámci mezinárodního managementu (kontrolní proces v mezinárodním managementu, formy mezinárodní kontroly, mezinárodní audity).
Bloková výuka:
blok I. - 1. - 6., blok II. - 7. - 12.
- Osnova přednášek:
- Literatura
- povinná literatura
- AMEIR OMAR. Mezinárodní management. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- ZAPLETALOVÁ, S. Podnikání malých a středních podniků na mezinárodních trzích. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2015. ISBN 978-80-87865-16-3. info
- ZAPLETALOVÁ, S. Mezinárodní podnikatelské aktivity českých podniků. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-885-8. info
- ŠTRACH, P. Mezinárodní management. 1. vyd., 167 s. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2987-9. info
- ZDRAŽILOVÁ, D. Mezinárodní management. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0683-1. info
- doporučená literatura
- FOJTÍKOVÁ, L. Zahraničně obchodní politika ČR: historie a současnost (1945-2008). 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-128-4. info
- KRPEC, O., PŠEJA, M., HRABÁLEK, M., KUCHYŇKOVÁ, P., MINAŘÍK, D.,. Mezinárodní politická ekonomie. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4121-8. info
- GEORGIOU, M., FREEMAN, S., EDWARDS, R. International Entrepreneurship: Antecedents and Outcomes. Melbourne: Monash University, 2005. info
- DANIELS, J. D., RADEBAUGH, L. H., SULLIVAN, D. P. Glovalization and Business. New Jersey: Prentice Hall, 2002. ISBN 978-8120322233. info
- Informace učitele
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a18136e98b5a8447ea2368118dbb91383%40thread.tacv2/conversations?groupId=a51cc0ad-3ea6-4ac5-8f9c-b4b07cf2ac3b&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
Zkouška: ústní zkouška - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2020/YMM