MVŠO:XMCH_UEK Microeconomics and Behaviour - Course Information
XMCH_UEK Microeconomics and Behaviour
Moravian Business College Olomoucwinter 2017
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Eva Jílková, Ph.D. (seminar tutor)
Doc. RSDr. Luboš Štancl, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Doc. RSDr. Luboš Štancl, CSc.
Moravian Business College Olomouc - Prerequisites (in Czech)
- Znalosti mikroekonomie přednášené v rámci výuky v 1.semestru 1. ročníku.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je v návaznosti na výuku mikroekonomie dále rozvíjet schopnost studentů ekonomicky myslet, osvojit si práci se základními ekonomickými modely a s jejich využitím analyzovat aktuální problémy hospodářské praxe v rovině malého a středního podnikání. Předmět prohlubuje základní znalosti moderní ekonomické teorie a přispívá k rozvíjení schopností studentů jejich kritického osvojení a aplikace na řešení problémů současné hospodářské praxe. Napomáhá rozvíjení schopností studentů vnímat praktické ekonomické problémy očima jednotlivých tržních subjektů, především z úrovně sektoru malých a středních podniků. V předmětu jsou studenti vedeni k aktivní práci se zdroji statistických dat a informací z odborných periodik. Student bude znát: - nejobecnější zákonitosti ekonomického života společnosti, základní mechanismy a jejich fungování, které mu umožní pochopit logiku reálných hospodářských procesů Student bude umět: - vysvětlovat ekonomickou realitu na základě kritického a tvůrčího osvojení si moderní ekonomické teorie a využívání zdrojů statistických dat Student bude schopen: - aplikovat závěry ekonomické teorie při řešení otázek hospodářské reality a uplatňovat ekonomický přístup v rozhodování o problémech podnikatelské činnosti
- Syllabus (in Czech)
- 1. Člověk, hospodářská realita a ekonomická teorie.
2. Netržní a tržní koordinace ekonomických systémů
3. Teorie spotřebitelské volby a reálné chování spotřebitele. Formování poptávky.
4. Rozhodování firmy a formování nabídky
5. Výroba, náklady a příjmy firmy
6. Teoretické modely nedokonalé konkurence a reálná struktura trhu (globální, národní a regionální pohled)
7. Oligopolní strategie a teorie her
8. Rozhodování firmy o rozšíření výroby a najmutí dodatečných výrobních faktorů
9. Reálná tržní poptávka a nabídka práce
10. Reálná tržní poptávka a nabídka kapitálu
11. Interakce trhů a alokační efektivnost
12. Teorie tržního selhání a mikroekonomická politika státu
- 1. Člověk, hospodářská realita a ekonomická teorie.
- Literature
- required literature
- FRANK, R. H. Mikroekonomie a chování. Praha: Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0438-9. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (winter 2017, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2017/XMCH_UEK