MVŠO:YMCH_UEK Microeconomics and Behaviour - Course Information
YMCH_UEK Microeconomics and Behaviour
Moravian Business College Olomoucwinter 2016
- Extent and Intensity
- 4/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Doc. RSDr. Luboš Štancl, CSc. (lecturer)
Ing. Eva Jílková, Ph.D. (seminar tutor)
Doc. RSDr. Luboš Štancl, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Doc. RSDr. Luboš Štancl, CSc.
Moravian Business College Olomouc - Prerequisites (in Czech)
- Znalosti mikroekonomie přednášené v rámci výuky v 1. semestru 1. ročníku.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Management and Economics of Public Service (programme MVŠO, 1091)
- Company Economics and Management (programme MVŠO, 1091)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je v návaznosti na výuku mikroekonomie dále rozvíjet schopnost studentů ekonomicky myslet, osvojit si práci se základními ekonomickými modely a s jejich využitím analyzovat aktuální problémy hospodářské praxe v rovině malého a středního podnikání. Předmět prohlubuje základní znalosti moderní ekonomické teorie a přispívá k rozvíjení schopností studentů jejich kritického osvojení a aplikace na řešení problémů současné hospodářské praxe. Napomáhá rozvíjení schopností studentů vnímat praktické ekonomické problémy očima jednotlivých tržních subjektů, především z úrovně sektoru malých a středních podniků. V předmětu jsou studenti vedeni k aktivní práci se zdroji statistických dat a informací z odborných periodik. Student bude znát: - nejobecnější zákonitosti ekonomického života společnosti, základní mechanismy a jejich fungování, které mu umožní pochopit logiku reálných hospodářských procesů Student bude umět: - vysvětlovat ekonomickou realitu na základě kritického a tvůrčího osvojení si moderní ekonomické teorie a využívání zdrojů statistických dat Student bude schopen: - aplikovat závěry ekonomické teorie při řešení otázek hospodářské reality a uplatňovat ekonomický přístup v rozhodování o problémech podnikatelské činnosti
- Syllabus (in Czech)
- 1. Člověk, hospodářská realita a ekonomická teorie.
2. Netržní a tržní koordinace ekonomických systémů
3. Teorie spotřebitelské volby a reálné chování spotřebitele. Formování poptávky.
4. Rozhodování firmy a formování nabídky
5. Výroba, náklady a příjmy firmy
6. Teoretické modely nedokonalé konkurence a reálná struktura trhu (globální, národní a regionální pohled)
7. Oligopolní strategie a teorie her
8. Rozhodování firmy o rozšíření výroby a najmutí dodatečných výrobních faktorů
9. Reálná tržní poptávka a nabídka práce
10. Reálná tržní poptávka a nabídka kapitálu
11. Interakce trhů a alokační efektivnost
12. Teorie tržního selhání a mikroekonomická politika státu
- 1. Člověk, hospodářská realita a ekonomická teorie.
- Literature
- required literature
- FRANK, R. H. Mikroekonomie a chování. Praha: Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0438-9. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 4 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (winter 2016, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2016/YMCH_UEK