XMCH_UEK Microeconomics and Behaviour

Moravian Business College Olomouc
winter 2016
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Eva Jílková, Ph.D. (seminar tutor)
Doc. RSDr. Luboš Štancl, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
Doc. RSDr. Luboš Štancl, CSc.
Moravian Business College Olomouc
Prerequisites (in Czech)
Znalosti mikroekonomie přednášené v rámci výuky v 1.semestru 1. ročníku.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je v návaznosti na výuku mikroekonomie dále rozvíjet schopnost studentů ekonomicky myslet, osvojit si práci se základními ekonomickými modely a s jejich využitím analyzovat aktuální problémy hospodářské praxe v rovině malého a středního podnikání. Předmět prohlubuje základní znalosti moderní ekonomické teorie a přispívá k rozvíjení schopností studentů jejich kritického osvojení a aplikace na řešení problémů současné hospodářské praxe. Napomáhá rozvíjení schopností studentů vnímat praktické ekonomické problémy očima jednotlivých tržních subjektů, především z úrovně sektoru malých a středních podniků. V předmětu jsou studenti vedeni k aktivní práci se zdroji statistických dat a informací z odborných periodik. Student bude znát: - nejobecnější zákonitosti ekonomického života společnosti, základní mechanismy a jejich fungování, které mu umožní pochopit logiku reálných hospodářských procesů Student bude umět: - vysvětlovat ekonomickou realitu na základě kritického a tvůrčího osvojení si moderní ekonomické teorie a využívání zdrojů statistických dat Student bude schopen: - aplikovat závěry ekonomické teorie při řešení otázek hospodářské reality a uplatňovat ekonomický přístup v rozhodování o problémech podnikatelské činnosti
Syllabus (in Czech)
  • 1. Člověk, hospodářská realita a ekonomická teorie.
    2. Netržní a tržní koordinace ekonomických systémů
    3. Teorie spotřebitelské volby a reálné chování spotřebitele. Formování poptávky.
    4. Rozhodování firmy a formování nabídky
    5. Výroba, náklady a příjmy firmy
    6. Teoretické modely nedokonalé konkurence a reálná struktura trhu (globální, národní a regionální pohled)
    7. Oligopolní strategie a teorie her
    8. Rozhodování firmy o rozšíření výroby a najmutí dodatečných výrobních faktorů
    9. Reálná tržní poptávka a nabídka práce
    10. Reálná tržní poptávka a nabídka kapitálu
    11. Interakce trhů a alokační efektivnost
    12. Teorie tržního selhání a mikroekonomická politika státu
Literature
    required literature
  • FRANK, R. H. Mikroekonomie a chování. Praha: Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0438-9. info
    recommended literature
  • Internetové zdroje: www.cnb.cz, www.czso.cz, www.mfcr.cz, www.mpo.cz, www.komora.cz. info
  • Odborná periodika (Hospodářské noviny, Ekonom apod.). info
  • SIRUČEK, P., NEČADOVÁ, M. Mikroekonomická teorie I (cvičebnice). Slaný: Melandrium, 2001. ISBN 80-86175-17-0. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms winter 2017, winter 2018, winter 2019.
  • Enrolment Statistics (winter 2016, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2016/XMCH_UEK