YDOTS_USVP Questionnaire for a Selected Survey

Moravian Business College Olomouc
winter 2015
Extent and Intensity
0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Václav Voznica (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Václav Voznica
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je vyprecizovat přípravu, realizaci a zpracování vlastního výzkumu, který bude následně součástí vlastní vědecké písemné práce. Stručná anotace předmětu: Výzkumná činnost v terénu nebo analýza datových zdrojů (literatura, dokumenty, internet) jsou nejvhodnější nástroje pro formulace hypotéz, tezí a vlastních postojů v bakalářských pracích studentů. Předmět tudíž poskytne absolutní výčet všech výzkumných metod v terénu a také v dokumentačně-vědeckých zdrojích. Studenti získají praktické zkušenosti s výběrem nejvhodnější výzkumné metody pro vlastní terénní sběr dat, kdy budou seznámeni s konkrétními výzkumnými pracemi sociologických a marketingových agentur pracujících kontinuálně v prostředí České republiky. Studenti získají praktické zkušenosti s výběrem nejvhodnější výzkumné metody při studiu datových zdrojů resp. dokumentů, kdy budou seznámeni s konkrétními výzkumnými pracemi českých dokumentačních týmů. Student bude po semináři rozhodnut pro téma vlastního výzkumu a také pro nejvhodnější metodu sběru dat včetně jejich závěrečné interpretace pro svou vědeckou práci.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova cvičení:
    1. Základní informace k výzkumným metodám
    - seznámení s obsahem předmětu a požadavky k zápočtu
    - kvantitativní, kvalitativní a smíšené metody
    - výhody/nevýhody kvantitativních + kvalitativních + smíšených metod
    2. Základní požadavky terénních výzkumů, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
    3. Základní požadavky dotazníkových šetření, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
    4. Základní požadavky experimentů, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
    5. Základní požadavky biografických výzkumů, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
    6. Základní požadavky srovnávacích výzkumů, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
    7. Základní požadavky historických analýz, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
    8. Základní požadavky srovnávacích historických výzkumů, výhody/nevýhody + konkrétní příklady
    9. Co znamená předvýzkum a správný výběr metody výzkumu
    10. Co znamená zpracování získaných dat z výzkumu
    11. Co znamená interpretace výsledků z výzkumu
    12. Co znamená organizace a plánování vlastního výzkumu
    13. Konzultace vybraných problémů s přípravou a tvorbou vlastní výzkumné akce
Literature
    required literature
  • GIDDENS, A. Sociologie: Aktualizované a rozšířené vydání. Praha, Argo, 2013. ISBN 978-80-257-0807-1. info
  • ŘEZANKOVÁ, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Praha, Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-49-8. info
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. info
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum, 2003. ISBN 80- 24601-39-7. info
  • KAROLINUM. Velký sociologický slovník I., II. svazek. Praha, Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-164-1. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2016, winter 2016, summer 2017, winter 2017, summer 2018, winter 2018, summer 2019, winter 2019, summer 2020.
  • Enrolment Statistics (winter 2015, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2015/YDOTS_USVP