YMPJ_USPV Employee Motivation and Work Incentives

Moravian Business College Olomouc
winter 2013
Extent and Intensity
12/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. František Bělohlávek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. František Bělohlávek, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Účastníci budou umět vysvětlit hlavní teorie motivace a motivování a popsat jejich způsob promítnutí do řízení organizací. Své poznatky budou umět aplikovat v simulovaných situacích z prostředí personálního řízení v organizacích a tím získají dovednosti k praktickému motivování zaměstnanců. Předmět je určen studentům kombinované formy studia, u kterých se předpokládá, že mají své osobní zkušenosti z pracovního prostředí a výuka jim pomůže pochopit mnohé situace vznikající v praxi i důsledky, se kterými se setkávají v motivaci pracovníků na pracovišti. Účastníci si doplní své znalosti o motivačních teoriích, o účelu motivování pracovníků v organizacích, o možných nástrojích motivace pracovníků a o funkčních systémech hodnocení.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova předmětu:
    1. blok:
    1. Teorie X a Y (McGregor)
    2. Teorie Z (Ouchi)
    3. Hierarchie potřeb (Maslow), uspokojování potřeb organizací
    4. ERG (Clayton Alderfer), frustrační cyklus vztahový a růstový
    5. Motivační typy (McClelland), Kariérové typy (Schein)
    6. Satisfaktory a hygienické faktory (Herzberg), Facetizace (Elizur)
    2. blok:
    7. Teorie spravedlnosti (Adams), kauzální atribute (Heider, Kelley)
    8. Účel motivování, motivační nástroje, bariéry motivování
    9. Nehmotná motivace - chválení, kritizování, motivující úkol
    10. Pracovní spokojenost, zpracování a vyhodnocení výzkumu spokojenosti
    11. Nástroje finanční motivace, Hmotná motivace nefinanční (benefity)
    12. Systémy hodnocení, vedení hodnotících pohovorů
    13. Zápočet
Literature
    required literature
  • BĚLOHLÁVEK, F. 15 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3001-1. info
  • BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést a motivovat lidi. 5. vyd. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2235-8. info
  • PLAMÍNEK, J. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7. info
  • PROVAZNÍK, V. Motivace pracovního jednání. 2. přeprac. vydání. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0703-X. info
    recommended literature
  • BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Brno: Computer Press, 2006. info
  • ŠULEŘ, O. Zvládáte své manažerské role?: jak rozhodovat, předávat informace, organizovat a motivovat své podřízené: testy. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-702-7. info
  • ARMSTRONG, M. Personální management. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-614-5. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms winter 2012, winter 2014.
  • Enrolment Statistics (winter 2013, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2013/YMPJ_USPV