XSO_USPV Social Responsibility

Moravian Business College Olomouc
winter 2013
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (lecturer)
Ing. Monika Bradová (lecturer)
Mgr. Martin Fink (lecturer)
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D. (lecturer)
Mgr. et Mgr. Martin Zielina (lecturer)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Monika Bradová (seminar tutor)
Mgr. Martin Fink (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Martin Zielina (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kurz je věnován etickým předpokladům, které by měly u studentů vytvořit náležité postoje k podnikání, k zaměstnavatelským organizacím, k regionu, k sobě samotným. Pohledem současného konceptu Společenské odpovědnosti organizací ukáže studentům možnosti odpovědnosti k sobě samotným, ke svému zaměstnavateli, ke svému širšímu okolí. Tyto znalosti a dovednosti prostřednictvím vlastní aktivity studentů ukotví do reálného prostředí na konkrétní příklady z médií a regionu. Studenti se teoreticky seznámí se současným konceptem společenské odpovědnosti, ve světě zpracovaným do podoby Business Ethics a Corporate Social Responsibility. Prakticky studenti získají interdisciplinární náhled na klíčové oblasti znalostí managementu a ekonomiky. Rozvinou diskusi o nutnosti etického myšlení v rámci veškerých rozhodovacích procesů a postupů jako občané, jako zaměstnanci i jako zaměstnavatelé. Předmět rozšiřuje a aplikuje znalosti získané i v dalších vyučovaných předmětech.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova přednášek:
    1. Představení předmětu
    2. Teorie CSR
    3. Jak získávat aktuální informace o CSR
    4. Základní informace o CSR projektu
    5. Zadání CSR projektu
    6. Hodnocení CSR projektu
    Osnova cvičení:
    1. Interdisciplinární přístupy
    2. Příklady dobré praxe
    3. Získávání aktuální informací o CSR
    4. Analýza zadání CSR projektů
    5. Konzultace vlastního zadání CSR projektu
    6. Hodnocení CSR projektu
Literature
    required literature
  • POKORNÁ, D. Koncept společenské odpovědnosti: obsah, podstata, rozsah. 1. vydání. Olomouc, Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3348-6. info
  • CSR fórum: Časopis o společenské odpovědnosti firem. Fórum dárců. 2010. info
  • STEINEROVÁ, M. Koncept CSR v praxi. Průvodce odpovědným podnikáním [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2008. info
  • PETŘÍKOVÁ, R. a kol. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008. ISBN 978-80-02-02099-8. info
  • PUTNOVÁ, A.; SEKNIČKA, P. Etické řízení ve firmě: nástroje a metody: etický a sociální audit. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3. info
  • Napříč společenskou odpovědností firem. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-6111-X. info
  • TRNKOVÁ J. Společenská odpovědnost firem: kompletní průvodce tématem a závěry z průzkumů v ČR [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2004. info
    recommended literature
  • Corporate Social Responsibility. Harvard Business School [online]. info
  • CRANE A. a kol. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-957394-3. info
  • DYTRT Z. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa Publishing, 2006. ISBN 80-86851-45-1. info
  • Business Leaders Forum. Společenská odpovědnost firem [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2006. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms winter 2014, winter 2015.
  • Enrolment Statistics (winter 2013, recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2013/XSO_USPV