MVŠO:YMEP_UMM International Business Course - Course Information
YMEP_UMM International Business Course
Moravian Business College Olomoucsummer 2017
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Bc. Irena Kovačičinová (seminar tutor)
Ing. Michal Menšík, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Moravian Business College Olomouc
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Company Economics and Management (programme MVŠO, 1091)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem mezinárodního kurzu relizovaného v zahraničí ve spolupráci se zahraničními univerzitami je propojit studenty z různého akademického, jazykového a kulturního zázemí a rozvíjet jejich interdisciplinární pracovní, vědecké, podnikatelském, etické, komunikační a týmové schopnosti. Studenti se rovněž naučí, jak využít svých odborných schopností (ekonomika, management, exaktní vědy, IT) v mezioborovém a mezikulturním prostředí. Studenti budou začleněni do mezikulturně a mezioborově poskládaných týmů, v nichž budou připravovat podnikatelský plán pro uvedení imaginárního, ale realistického produktu nebo služby na trh. Studenti současně procvičí své jazykové znalosti a prezentační dovednosti, které uplatní nejen při práci v týmu, ale též při obhajobě podnikatelského záměru. Kurz bude probíhat v zahraničí na půdě University Hasselt, v ceně kurzu 850 EUR je zahrnuto ubytování.
- Syllabus
- Week 1: business economics and entrepreneurial skills: 5 half days
business and scientific English: 5 half days
students form groups, discuss, and agree on a product/service to market
students receive coaching and feedback on their activities
Week 2: group dynamics and reflective learning: 2 half days
communicative skills: 3 half days
ethics: 2 half days
sustainability: 3 half days
students do marketing research for their product/service
students prepare an intercultural seminar and present their contribution
students receive coaching and feedback on their activities
Week 3: business economics and entrepreneurial skills: 5 half days
socio-political economy: 3 half days
computer science/ICT: 2 half days
students write their business- and marketing plan
students receive coaching and feedback on their activities
Week 4: communicative skills: 2 half days
students finalize their business- and marketing plan
students prepare the presentations of their business- and marketing plan
students present their business- and marketing plan (formally and on a "fair")
students receive coaching and feedback on their activities
- Week 1: business economics and entrepreneurial skills: 5 half days
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Cvičení 4 TYD/SEM.
- Enrolment Statistics (summer 2017, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2017/YMEP_UMM