XZFK_USPV Fundamentals of Company Culture

Moravian Business College Olomouc
summer 2015
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. František Bělohlávek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. František Bělohlávek, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Účastník získává poznatky z oblasti organizační kultury, řízení kultury a praktickou schopnost aplikace interkulturálního managementu.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova přednášek:
    1. Co je kultura, vytváření a udržování kultury v organizaci
    2. Prvky kultury- výtvory, hodnoty, artefakty
    3. Typologie organizačních kultur (Handy, Deal a Kennedy)
    4. Kulturní změna - etapy kulturní změny
    5. Kulturní změna - řízení kulturní změny
    6. Silná a slabá organizační kultura
    7. Styl řízení jako projev kultury, změny stylu řízení
    8. Image organizace, prezentace firmy navenek, public relations
    9. Interkulturální management, zkoumání kultury různých zemích
    10. Interkulturální vyjednávání
    11. Přenos know-how mezi kulturami
    12. Spolupráce různých kultur v rámci organizace, vytváření vztahů mezi kulturami
    13. Interkulturální marketing
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms summer 2013, summer 2014.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2015/XZFK_USPV