MVŠO:YMK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
	YMK Marketingová komunikace
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2025
- Rozsah
 - 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
 - Vyučující
 - PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
 - Garance
 - Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
 - So 1. 3. 11:30–14:30 B2.335, So 15. 3. 11:45–14:45 B2.335, Čt 17. 4. 15:00–18:00 B2.330
 - Předpoklady
 - TYP_STUDIA(N)
 - Omezení zápisu do předmětu
 - Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 19/24, pouze zareg.: 0/24 - Mateřské obory/plány
 - Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1114)
 
- Cíle předmětu
 - Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
 - Osnova
 - Obsah předmětu: 
1. Úvod do marketingové komunikace - 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
 - 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
 - 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
 - 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
 - 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
 - 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
 - 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
 - 9. Public Relation – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
 - 10. Mezinárodní marketingová komunikace
 - 11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
 - 12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
 
- Obsah předmětu: 
 - Literatura
 - povinná literatura
 - ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
 - KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
 - KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
 - PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
 
- Výukové metody
 - V rámci předmětu jsou využity metody informačně-receptivní (výklad, přednáška podporovaná multimédii, popis), metody slovní – monologické i dialogické, metody názorně-demonstrační). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody, praktické metody a akční výzkum.
 - Metody hodnocení
 - Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu. 
Zkouška: písemná a ústní zkouška. - Další komentáře
 - Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně. 
- Statistika zápisu (nejnovější)
 - Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2025/YMK